یک سال و یک هفته نباختیم، به ذوب آهن هم نمی بازیم/372 روز بدون باخت در خانه

یک سال و یک هفته نباختیم، به ذوب آهن هم نمی بازیم/372 روز بدون باخت در خانه

پرسپولیس در لیگ شانزدهم علاوه بر قهرمانی رکوردهای بی نظیری از خود به جا گذاشته است.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، پرسپولیس در لیگ شانزدهم علاوه بر قهرمانی رکوردهای بی نظیری از خود به جا گذاشته است. رکوردهایی که ممکن است بعضا سالها طول بکشد تا شکسته شود و یا حتی غیرقابل شکست باشد. سرخپوشان فصلی رویایی را طی می کنند فصلی پر از رکورد پر از اتفاقات ناب و بی نظیر.

 پرسپولیس و ثبت یک رکورد حیرت انگیز در بازی های خانگی 

 آخرین باخت خانگی سرخپوشان به هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم و باخت به تیم نفت تهران در آزادی باز می گردد. از آن روز 372 روز گذشته است. پرسپولیس در 26 بازی خانگی گذشته خود در لیگ تنها یک باخت داشته است که این نشانگر عملکرد فوق العاده سرخ ها در بازی های خانگی است. برد سرخپوشان برابر تیم پدیده در ورزشگاه آزادی یازدهمین برد پیاپی خانگی سرخپوشان در لیگ شانزدهم را رقم زد. پرسپولیس در فصل جاری در بازی های خانگی هیچ گاه بازنده نبوده و تنها دو گل دریافت کرده است تا بردن پرسپولیس در خانه تبدیل به آرزوی این روزهای حریفان این تیم شود.

 پرسپولیس همچنین تنها تیم بی شکست در بازیهای خانگی در لیگ شانزدهم است پیش از این تیمهای فولاد و پاس در لیگ سوم، استقلال در لیگ پنجم، مس کرمان در لیگ هشتم، سپاهان در لیگ دهم پرسپولیس در لیگ سیزدهم و سپاهان در لیگ چهاردهم، لیگ را بدون شکست در بازیهای خانگی به پایان رساندند و پرسپولیس لیگ شانزدهم برای قرار گرفتن در جمع رکوردداران باید در تنها بازی خانگی باقیمانده خود برابر ذوب آهن شکست نخورد. ذوب آهن از زمان حضور برانکو در پرسپولیس بهترین آمار را برابر این تیم داشته و هرگز برابر این تیم شکست نخورده و برای کسب سهمیه نیز کاملا با انگیزه است. 

در جدول امتیاز گیری تیم ها در بازی های خانگی در لیگ شانزهم پرسپولیس با 38 امتیاز صدرنشین است در حالیکه ذوب آهن با 25 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. سرخپوشان اما در جدول امتیاز گیری تیم ها در بازی های خارج از خانه در لیگ شانزدهم بعد از تراکتورسازی (30 امتیاز) با 27 امتیاز در رده دوم قرار گرفته اند. 

پرسپولیس تا به اینجا از 14 بازی خانگی خود، 12 برد و دو تساوی و 38 امتیاز بدست آورده است.

 شاگردان برانکو در فصل جاری در تمام بازی های خانگی به جز دربی رفت موفق به گلزنی شده اند. 

دروازه جادویی در لیگ شانزدهم

 خط دفاعی و دروازه بان خوب پرسپولیس باعث شد آمار کلین شیت بی نظیری برای تیم ثبت شود. استقلال قهرمان لیگ دوازدهم موفق به ثبت ۲۱ کلین شیت در آن دوره شد که رکورد تاریخ لیگ برتر است. اگر پرسپولیس در ۲ بازی آینده دروازه اش را بسته نگه دارد به تنهایی رکورددار این مسابقات از این حیث خواهد شد و اگر در یک بازی کلین شیت کند در کنار رقیب آبی پوش رکورددار تاریخ لیگ برتر خواهد شد.البته رکورد استقلال در لیگ ۱۸ تیمی ثبت شده که معادل کلین شیت در ۶۱ درصد بازیهاست که حتی اگر پرسپولیس در ۲ بازی آینده هم دروازه اش باز شود با ۶۶ درصد کلین شیت در بازیهای یک دوره رکورددار تاریخ این مسابقات است. 

بهترین عملکرد در لیگ برتر

 پرسپولیس هم اکنون با ۶۵ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد.حتی اگر پرسپولیس در دو بازی آینده شکست بخورد با میانگین 2.16 امتیاز در هر بازی بهترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده است.پیش از این فولاد لیگ چهارم با میانگین 2.15 امتیاز در هر بازی این عنوان را در اختیار داشت. 

 سه امتیاز تا کسب عنوان بهترین تیم 

سپاهان در لیگ نهم و استقلال در لیگ دوازدهم موفق به کسب ۶۷ امتیاز در یک دوره شدند که رکورد تاریخ لیگ برتر است هر چند این دو تیم این آمار را در لیگ ۱۸ تیمی ثبت کردند پرسپولیس با کسب ۳ امتیاز در ۲ بازی پیش رو در لیگ شانزده تیمی موفق به شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر می شود.


 مرجان گلچین

پرسپولیس-ذوب آهن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی