یک بارسایی به دنبال برکناری بارتومئو

یک بارسایی به دنبال برکناری بارتومئو

یک بارسایی سعی در جلب رضایت اعضای این باشگاه برای رأی دادن به برکناری رئیس حال حاضر باشگاه دارد.

به گزارش پیروزی‌دیلی و به نقل از ESPN، آگوستی بندیتو، نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا در سال‌های 2010 و 2015 می‌گوید که خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس فعلی باشگاه با توجه به اوضاع بحرانی که آبی‌و‌اناری‌ها در آن قرار دارند، باید برکنار شود و به همین منظور کارگروهی تشکیل داده تا نظر اعضای باشگاه را جهت دادن رأی عدم اعتماد به بارتومئو جلب کند.


فروش نیمار به پاری‌سن‌ژرمن و شکست‌های متوالی در ال‌کلاسیکوی‌های سوپرجام سبب شده که موجی از انتقاد و بدبینی علیه بارتومئو در میان هواداران شکل بگیرد و بندیتو هم قصد دارد از این شرایط برای برکنار کردن رقیبش در انتخابات ریاست باشگاه استفاده کند.


بندیتو روز جمعه رسماً از باشگاه خواست تا تعرفه‌هایی را برای گرفتن آرای مورد نیاز جهت آغاز پروسه جمع‌آوری رأی عدم اعتماد به بارتومئو در اختیار او قرار دهد. باشگاه بارسلونا حالا 5 روز کاری فرصت دارد تا این تعرفه‌ها را آماده کند و بندیتو پس از دریافت تعرفه‌ها 14 روز کاری وقت دارد که امضای حداقل 15 درصد از اعضای باشگاه را مجموعاً حدود 16 هزار و 500 نفر هستند، جمع‌آوری کند.


او در حالی که ساختمان مرکزی باشگاه را ترک می‌کرد به خبرنگارن گفت: اعضای هیئت مدیره فعلی کارشان را بسیار بد انجام داده‌اند. بارتومئو باید استعفا کند. او دیگر از کنترل خارج شده است. ما در یک بحران سازمانی بسیار مهم قرار گرفته‌ایم و باید کاری انجام دهیم.


بارتومئو علاوه بر فروش نیمار و افت عملکرد تیم، دلایل دیگری برای لزوم برکناری بارتومئو ذکر کرد و ادامه داد: بارتومئو در پرونده نیمار پذیرفت که باشگاه بارسلونا مرتکب تخلف شده و حاضر شد 5.5 میلیون یورو جریمه بدهد. او این پول را پرداخت تا خودش و ساندرو روسل (رئیس سابق بارسلونا) را از رفتن به زندان نجات دهد.


سایر کاندیداهای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا در سال 2015 از جمله خوان لاپورتا و تونی فریکسا هم از اقدام بندیتو برای برکناری بارتومئو استقبال کرده‌اند.


حالا این اعضای باشگاه هستند که حرف آخر را درباره آینده کادر مدیریتی باشگاه خواهند زد. اگر بندیتو بتواند نظر 15 درصد اعضای باشگاه را برای انجام همه‌پرسی جهت ابقا یا برکناری بارتومئو جلب کند، این همه پرسی برگزار خواهد شد اما لازم است دو سوم از 152 هزار دارای حق رأی به بارتومئو رأی عدم اعتماد دهند تا حکم برگزاری یک انتخابات جدید برای تعیین رئیس بعدی باشگاه بارسلونا صادر شود.

بارسلونا

لالیگا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی