یک تیر و 3 نشان در جدال با سیاه جامگان/برانکو در آستانه شکستن رکوردهای پروین، دایی و قطبی

یک تیر و 3 نشان در جدال با سیاه جامگان/برانکو در آستانه شکستن رکوردهای پروین، دایی و قطبی

در صورت برتری سرخپوشان مقابل سیاه جامگان رکوردهای تازه ای برای پرسپولیس ثبت خواهد شد.

به گزارش پیروزی دیلی، تیم فوتبال پرسپولیس این هفته میزبان سیاه جامگان است و سرخپوشان در صورت برتری مقابل حریف ضمن اینکه انتقام شکست در بازی آخر فصل گذشته را از میثاقیان و شاگردانش خواهند گرفت چندین رکورد را در لیگ برتر خواهند شکست. سیاه جامگان که در بازی برگشت مقابل پرسپولیس نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز برای بقا در لیگ برتر داشت با شکست سرخپوشان، شانس کسب برخی رکوردها را که قهرمان لیگ به دنبال خلق آن بود از این تیم گرفت .

رکوردی که به ثبت نرسید

 پرسپولیسی ها اگر در این بازی به برتری می رسیدند با ۶۹ امتیاز، رکوردار بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر می شدند اما با گلی که پرسپولیس در این بازی دریافت کرد و شکستی که پذیرا شد، فرصت کسب عنوان کمترین گل خورده و همچنین کمترین باخت در تاریخ لیگ برتر را از دست داد. برانکو و شاگردانش که لیگ را طوفانی آغاز کرده و این روزها بسیار اماده و باانگیزه هستند می توانند در این بازی جبران کرده و  با شکست حریف رکوردهای خود را بهبود ببخشند.

برانکو در یکقدمی قطبی
پرسپولیس فصل  را با  پیروزی مقابل فولاد، تراکتورسازی و نفت تهران آغاز کرد. سرخپوشان با برتری مقابل سیاه جامگان به چهارمین پیروزی متوالی در این فصل دست خواهند یافت. پیش از این پرسپولیس یکبار با مربیگری افشین قطبی در لیگ هفتم موفق شده بود 4 بازی ابتدایی فصل را با پیروزی پشت سر بگذارد و حالا در صورت تکرار این اتفاق برانکو بعد از قطبی دومین مربی پرسپولیس خواهد بود که توانسته با این تیم در 4 بازی ابتدای فصل به امتیازات کامل برسد.

2 امتیاز تا شکستن رکورد دایی
 کسب 3 امتیاز مقابل سیاه جامگان همچنین برانکو را امتیازآورترین سرمربی پرسپولیس در لیگ برتر خواهد کرد. بیشترین امتیاز کسب شده در لیگ برتر برای سرخپوشان توسط علی دایی بدست آمده است. دایی در 83 مسابقه ای که هدایت پرسپولیس را در تاریخ لیگ برتر برعهده داشته 141 امتیاز برای این تیم کسب کرده بود و حال برانکو با کسب 3 امتیاز دیگر در لیگ برتر رکورد علی دایی را خواهد شکست و عنوان امتیازآورترین مربی پرسپولیس در لیگ برتر را به نام خود خواهد زد. برانکو در حالی 2 امتیاز تا رسیدن به رکورد دایی فاصله دارد که این امتیازات را در 68 بازی بدست آورده است. یعنی برانکو با انجام 15 بازی کمتر از دایی توانسته در آستانه شکستن رکورد وی قرار بگیرد. 

رکورد دیگری از دایی که شکست
برانکو با برد مقابل نفت تهران در هفته گذشته یکی دیگر از رکوردهای دایی را شکسته و بیشترین پیروزی در لیگ برتر را به نام خود کرده بود. تا پیش از این علی دایی با 40 برد در لیگ برتر، بیشترین پیروزی را برای پرسپولیس بدست آورده بود که برانکو با شکست تیم نفت با عبور از رکورد دایی و ثبت چهل و یکمین پیروزی، رکورددار کسب بیشترین پیروزی برای سرخپوشان شد.

برانکو در آستانه رسیدن به پروین
برانکو با ثبات‌ ترین سرمربی پرسپولیس در تاریخ ادوار لیگ است.  او در 5 بازی پایانی لیگ چهاردهم روی نیمکت سرخها نشست و به نوعی می توان گفت سومین فصل خود را در این تیم سپری می کند. برانکو در 68 بازی لیگ برتر هدایت پرسپولیس را برعهده داشته است و با حضور روی نیمکت پرسپولیس  در دو بازی آینده به رکورد علی پروین خواهد رسید. در لیگ برتر علی پروین در 70 بازی هدایت سرخپوشان را بر عهده داشته و پس از علی دایی بیشترین حضور را روی نیمکت سرخها داشته است.علی دایی  با 83 بازی، بیشترین سابقه را در پرسپولیس داراست.

 در ادامه عملکرد برانکو در لیگ برتر را با هم مرور خواهیم کرد:

 لیگ چهاردهم: 2 برد، یک مساوی ، 2 باخت و 7 امتیاز  در 5 بازی

لیگ پانزدهم: 16 برد، 9 مساوی ، 5 باخت  و 57 امتیاز  در 30 بازی 

لیگ شانزدهم: 20 برد، 6 مساوی ،4 باخت  و 66 امتیاز  در  30 بازی
 
لیگ هفدهم:3 برد ، بدون باخت و مساوی و 9 امتیاز در 3 بازی
 
مجموع: 41 برد، 16 مساوی،11 باخت  و  139 امتیاز  در 68  بازی


شیوا دورانگر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی