یک عکس، یک خاطره؛تداوم شکست ناپذیری پرسپولیس مقابل استقلال با گلزنی عابدیان

یک عکس، یک خاطره؛تداوم شکست ناپذیری پرسپولیس مقابل استقلال با گلزنی عابدیان

رضاعابدیان از جمله بازیکنانی است که توانست در اولین دربی دروازه رقیب را باز کند.

به گزارش پیروزی دیلی،28سال پیش در چنین روزی سی و یکمین دربی پایتخت برگزار شد. استقلال که از سال 65 موفق به بردن پرسپولیس نشده بود برای پیروزی در این بازی عزم خود را حسابی جزم کرده بود . آبی ها  با تیمی که خیلی پرستاره‌تر و پرمهره‌تر از پرسپولیس بود پا به دربی گذاشته بودند. منصور پورحیدری در این بازی تمام بازیکنان اصلی و همه بازیکنان سفرکرده و لژیونر خود را در بازگشت از کشورهای عربی در اختیار داشت.

در مقابل دست پرسپولیس خالی بود و علی پروین حتی برخی از بازیکنان اصلی را نیز در ترکیب خود نمی‌دید. دقیقه 20 بازی فریبرز مرادی دو نفر را جا گذاشت و توپ را به عمق فرستاد و رضا عابدیان هم با یک بغل پای فنی دروازه سعید عزیزیان را باز کرد.  پس از این گل دقایقی از بازی به حملات استقلال گذشت و  نیمه اول وحید قلیچ با همان قامت کوتاه و جسارت بی‌مانندش دو تک به تک را از فورواردهای استقلال گرفت تا اینکه در اوایل نیمه دوم انگشت دستش شکست و جای خود را به بهروز سلطانی داد.او هم یک بار توپ مرتضی یکه را در موقعیت تک ‌به تک گرفت و در روزی که مرتضی فنونی‌زاده یک مدافع بی‌نظیر بود و مجتبی محرمی طبق معمول همه چیز را در سمت چپ پرسپولیس مال خود کرده بود پرسپولیس با دوندگی و فداکاری بازیکنانش دربی را برد و 3 امتیاز شیرینی را بدست آورد.

این بازی اولین برد علی پروین مقابل پورحیدری در دربی ها و آخرین برد سرخپوشان در دربی های دهه شصت بود. ضمن اینکه محمد پنجعلی برای اولین بار در دربی بازوبند کاپیتانی سرخپوشان را به بازو بست.

 

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

یک عکس یک خاطره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی