یک عکس، یک خاطره؛رد پیشنهاد کریستال پالاس توسط پروین

یک عکس، یک خاطره؛رد پیشنهاد کریستال پالاس توسط پروین

علی پروین در سال 56 مورد توجه باشگاه مطرح کریستال پالاس قرار گرفت اما پیشنهاد بازی در این تیم را همانند دیگر  باشگاه مطرح انگلیسی رد کرد.

اختصاصی پیروزی دیلی:40 سال پیش در چنین روزی، باشگاه صاحب نام کریستال پالاس جهت انجام یک دیدار دوستانه با سرخپوشان به ایران  آمد. آنها در حالی پای به تهران  گذاشتند که چند روز قبل , اورتون باشگاه قدرتمند جزیره را , در رقابتهای باشگاههای انگلیس با یک گل مغلوب کرده و در شرایطی آرمانی از کوران مسابقات باشگاهی به تهرانآ امده بودند. پرسپولیس در این دیدار تا دقیقه 70 دیدار بازی پایاپایی را ارائه می کند اما به ناگاه توان بدنی مردان پرسپولیس برابر تیم آماده انگلیسی فروکش کرده تا  تیم میهمان با ثبت 3 گل متوالی نتیجه دیدار را 5 بر یک بسود خود کنند اما پایان این دیدار برای علی پروین حاوی خبری عجیب است. علی پروین که 2هفته قبل صاحب عنوان توپ طلا شده و به عنوان مردسال فوتبال ایران برگزیزه شده است مورد توجه مسوولین این تیم مطرح انگلیسی قرار می گیرد.

برترام جیمز هد، سرمربی و منیجر موفق باشگاه کریستال پالاس در بین سالهای 73 - 1966 در پایان دیدار عنوان می کند: عجب بازیکن خوبی دارید. من از بین همه شماره 7 تیم را می پسندم. او با اینکه قد و قامت بلندی ندارد ولی فوق العاده باهوش و تند و تیز است، میفهمد با توپ چکار کند و چشمانش در همه حال باز هستند و خوشبختانه این بازیکن از خشونت های بیجا و لحظه ای برخوردار نیست او تنها بازیکنی بود که در طول 90 دقیقه بازی همیشه با توپ خوب کار می کرد و نفوذهای به موقعی داشت اگر این بازیکن شما در کنار یارانی در ردیف خودش قرار گیرد آنوقت شما هم خواهید دید چه توانایی هایی دارد من حاضرم همین امشب با شماره 7 شما ( علی پروین ) قرار داد ببندم و مبلغی برابر با 25000 پوند سالیانه به او بپردازم . (هر پوند آنروزها - 1351 - برابر با 22 تومان یا 220 ریال بود که رقمی حدود 550000 تومان بود )

منیجر کریستال پالاس همچنین اضافه می کند اگر فوتبال می خواهید باید امثال شماره 7 تربیت کنید باید سازمان حرفه ای واقعی بوجود آورید اینکه شما دارید آماتور است .  البته مرز آماتور . ما به هر بازیکن تیم اصلی هفته ای 200 پوند هم می دهیم و اگر آسیب دید به آن می رسیم همانند یک خانواده ....

پیش از این نیز باشگاه منچستر در سال54 مشابه چنین پیشنهادی را  به علی پروین داده بود که سلطان قرمزها آن را هم مانند پیشنهاد باشگاه کریستال پالاس رده کرده بود. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی