یک عکس، یک خاطره ؛روزی که علی دایی 100گله شد

یک عکس، یک خاطره ؛روزی که علی دایی 100گله شد

13سال پیش در چنین روزی، علی دایی کاپیتان تیم ملی در بازی مقابل لائوس در ورزشگاه آزادی موفق به زدن یکصدمین گل ملی خود شد و اولین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شد که به 100 گل ملی می رسد.

پیروزی دیلی؛ 27 آبان 1383، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در چارچوب دور نخست مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2006 آلمان در منطقه آسیا موفق شد با نتیجه پر گل 7-صفر تیم فوتبال لائوس را در هم بکوبد. این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران، با حضور 35 هزار تماشاگر و به قضاوت ممد مامدوف از ترکمنستان برگزار شد.

علی دایی در دقایق 7، 19، 27 و 58، جواد نکونام در دقایق 63 و 72 و آرش برهانی در دقیقه 68 گل­های تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه ابراهیم میرزاپور، یحیی گل­محمدی، محمد نصرتی، ستار زارع (جواد کاظمیان از نیمه دوم)، علی بداوی (مسعود شجاعی از دقیقه 70)، حسین کعبی، جواد نکونام، علی کریمی، ایمان مبعلی (رسول خطیبی از دقیقه 65)، علی دایی و آرش برهانی به میدان رفتند.

هدایت تیم ایران بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود و  تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان تیم صعود کننده از گروه اول مسابقات راهی دور دوم مرحله‌ مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان شد.گفتنی است علی دایی با به ثمر رساندن 4 گل در این دیدار به عنوان نخستین و تنها بازیکن تاریخ فوتبال جهان از مرز 100 گل ملی عبور کرد و نام خود را بار دیگر در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

صدمین گل ملی دایی

یک خاطره

یک عکس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی