یک عکس، یک خاطره؛روزی که پرسپولیس نائب قهرمان آسیا شد

یک عکس، یک خاطره؛روزی که پرسپولیس نائب قهرمان آسیا شد

پرسپولیس که یکبار با پیروزی مقابل المحرق بحرین موفق به کسب تنها جام قهرمانی فوتبال ایران در مسابقات جام در جام آسیا شده بود با شکست مقابل نماینده ژاپن از کسب دومین جام اسیایی خود باز ماند.  


به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، 24 سال پیش در چنین روزی، پرسپولیس در دیدار برگشت فینال سومین دوره جام برندگان آسیا مقابل نیسان ژاپن قرار گرفت. این دیدار در حضور یکصدهزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی و به قضاوت معال کیالی از سوریه برگزار شد. پرسپولیس که در بازی رفت مقابل حریف به تساوی یک-یک دست یافته بود، با شکست در دیدار برگشت از دست یابی به دومین جام آسیایی باز ماند.
دیدار رفت فینال این تورنمنت ابتدا قرار بود در دی ماه 71 در تهران برگزار شود، اما بارش برف سنگین در صبح روز مسابقه باعث شد تا داور مالزیایی حکم به لغو بازی دهد. بعد از مدتی قرار شد بازی رفت در ژاپن برگزار شود که نتیجه خوب تساوی در خانه حریف  باعث شد پرسپولیس امیدوار به دومین قهرمانی آسیایی اش باشد.  اما دیدار برگشت فینال بعد از تعطیلات نوروزی در فروردین ماه 1372 در تهران انجام شد و سرخپوشان با بدن های سنگین و ناآماده مغلوب حریف ژاپنی  قرار گرفتند و با یک گل بازی را واگذار کرده و جام را در خانه از دست دادند.

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

نائب قهرمانی اسیا

یک عکس یک خاطره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی