یک عکس، یک خاطره /سالروز خداحافظی علی پروین از تیم ملی

یک عکس، یک خاطره /سالروز خداحافظی علی پروین از تیم ملی

 37 سال پیش در چنین روزی، علی پروین کاپیتان پرافتخار تیم ملی فوتبال برای آخرین و هفتاد و یکمین بار پیراهن شماره 7 تیم ملی را در بازی مقابل سنگاپور برتن کرد.

در این بازی ایران با ۴ گل سنگاپور را برد و صعود خود به المپیک ۱۹۸۰ مسکو را قطعی کرد. این دیدار در ورزشگاه ملی سنگاپور، با حضور 75 هزار تماشاگر و به قضاوت واسکوت نانبوم از تایلند برگزار شد. بهتاش فریبا در دقیقه 21، حسین فرکی در دقایق 39 و 59 و عبدالرضا برزگری در دقیقه 56 گلهای تیم کشورمان را زدند.هر چند به دلیل تحریم المپیک از سوی جمهوری اسلامی ایران، تیم ملی فوتبال در این بازی ها حضور نیافت. پروین در سن ۳۳ سالگی در حالی از تیم ملی کنار رفت که چهار سال بعد و در حضور مهاجمان نامدار و تراز اول ، آقای گل جام باشگاههای تهران شد!

عکس فوق مربوط به بازی ایران و سنگاپور در سال ۱۳۵۸ است که علی پروین در آخرین بازی ملی اش پیشاپیش سایر بازیکنان در حال ورود به زمین است.





خداحافظی پروین

یک خاطره

یک عکس

رضا ولدخانی :
۶ خرداد ۹۶
باسلام--این عکس مربوط به بازی تیم ملی درششم اسفند1358 باکره شمالی درورزشگاه ملی سنگاپوردرگام نخست مقدماتی المپیک 1980مسکو میباشد که صفر-صفر تمام شد.همانگونه که شما نوشته اید آخرین بازی ملی پروین در22 اسفند مقابل سنگاپور بود ولی این عکس مربوط به بازی باسنگاپور نیست ؛ زیرا درآن بازی حسین فرکی ذر ترکیب اصلی نبود و بعدا به جای محمود حقیقیان (نفرآخرعکس)وارد زمین شد.پروین بعداز این بازی(تصویر فوق) 5 بازی دیگرانجام داد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی