یک عکس یک خاطره؛خداحافظی رضا فاکتی از فوتبال

یک عکس یک خاطره؛خداحافظی رضا فاکتی از فوتبال

رضا وطنخواه مدافع با سابقه پرسپولیس آخرین نسل شاهینی ها بود که پس از یک دهه حضور در کنار سرخپوشان با پیراهن این تیم به فوتبالش پایان داد. 

اختصاصی پیروزی دیلی؛ 40 سال پیش در چنین روزی،رضا وطنخواه مدافع پرسپولیس در یک دیدار دوستانه مقابل تیم شهباز از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. وطنخواه از همان سال اول تشکیل پرسپولیس(1346) به جمع سرخپوشان پیوست و ده سال بعد در سن 31 سالگی از دنیای فوتبال خذلحافظی کرد. وطنخواه یکی از پر افتخارترین فوتبالیست های دهه 40 و 50 است.کسب دو عنوان قهرمانی با پرسپولیس در لیگ تخت جمشید و قهرمانی جام ملتها 1972 با تیم ملی از جمله افتخارات وی به شمار می رود.

رضا وطنخواه بازیکن مورد علاقه آلن راجرز بود و سرمربی انگلیسی پرسپولیس از او بجز دروازه در تمام زمین به بازی می گرفت به همین سبب او به ژوکر پرسپولیس شهرت یافته بود. کارشناسان وقت عقیده داشتند چنانچه  وطنخواه تنها در یک پست (به عنوان مثال دفاع چپ ) بازی می کرد می توانست برای سالها پست دفاع چپ تیم ملی را در اختیار داشته باشد.گفتنی است سرخپوشان در روز خداحافظی وطنخواه دو بر یک شهباز را شکست دادند.

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

یک عکس یک خاطره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی