یک عکس یک خاطره؛ صعود دراماتیک به جام جهانی با حذف استرالیا

یک عکس یک خاطره؛ صعود دراماتیک به جام جهانی با حذف استرالیا

 هشتم آذر دیگری فرا رسید و بدون شک این تاریخ تمام فوتبالدوستان ایرانی را به یاد یک خاطره مشترک که حماسه تاریخی ملبورن باشد، خواهد انداخت.

به گزارش پیروزی دیلی،20 سال پیش در چنین روزی؛ تیم ملی ایران در یک بازی تاریخی و خاطره انگیز در ملبورن با استرالیا به تساوی دو- دو دست یافت و به عنوان آخرین تیم راهی جام جهانی 1998 فرانسه شد. تیم ملی ایران که در آن دوره با بازیکنان جوان ولی سرشناس خود از صعود مستقیم به جام جهانی بازمانده بود در دیدار پلی آف به مصاف استرالیایی رفت که اکثر بازیکنانش در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کردند. بازی رفت در تهران با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و در دیدار برگشت در حالی که استرالیا با ارائه یک بازی کاملا برتر دو بر صفر از ایران پیش افتاده بود، شاگردان ویرا در دقایق پایانی روی دو ضد حمله توسط کریم باقری و خداداد عزیزی دروازه تیم میزبان را باز کرده و به طرز معجزه آسایی استرالیا را در ملبورن به زانو درآورده و پس از 20 سال دوری از جام جهانی مسافر فرانسه شدند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی