یک عکس یک خاطره ؛پرسپولیس قهرمان اولین دوره جام تخت جمشید

یک عکس یک خاطره ؛پرسپولیس قهرمان اولین دوره جام تخت جمشید

پرسپولیس در اولین دوره لیگ تخت جمشید در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل و با 3امتیاز اختلاف نسبت به تیم استقلال قهرمان مسابقات شد.

پیروزی دیلی؛44سال پیش در چنین روزی، سرخپوشان با برتری سه بر یک مقابل برق، فاتح اولین دوره لیگ تحت جمشید شدند. پرسپولیس در این سال تحت رهبری آلن راجرز بدون باخت و در فاصله یک هفته مانده به پایان قهرمان شد و رکوردی را از خود بر جای گذاشت که هنوز در فوتبال ایران شکسته نشده و بعید است در سال‌های آینده هم تیمی بدون باخت موفق به قهرمانی شود. سرخ‌پوشان در این سال از 22 بازی 15 برد و 7 مساوی بدست آوردند و با زدن 46 گل و دریافت تنها 6 گل بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ را از آن خود کردند. . پرسپولیس با پیروزی سه بر صفر مقابل ذوب آهن و 7بر0 مقابل نورد اهواز قدرت خودش را در هفته های اول نشان داد و با شکست 6بر0 مقابل استقلال(تاج) چشم ها را خیره کرد. حتی تیم هایی چون برق شیراز و پاس نیز به زحمت موفق شدند یک تساوی بدون گل از پرسپولیس بگیرند و نفت آبادان هم در دقایق انتهائی از شکست بگریزد. سرانجام پرسپولیس در هفته بیست و یکم با تساوی مقابل راه آهن راه قهرمانی خودش را تثبیت و در هفته پایانی با اقتدار برق را شکست داد و با 3امتیاز اختلاف نسبت به تیم استقلال فصل را به پایان برد.

بازیکنان تیم قهرمان پرسپولیس دراولین دوره لیگ تخت جمشید عبارتند از: هادی طاووسی، بهرام مودت،محراب شاهرخی،ابراهیم اشتیانی، جعفرکاشانی، همایون بهزادی (کاپیتان)،علی پروین، رضا وطنخواه، مسیح مسیح نیا،اصغرادیبی، فریدون معینی، ایرج سلیمانی، اسماعیل حاج رحیمی، حسین کلانی و صفر ایرانپاک. 

 

 

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

یک خاطره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی