13 بازی و تنها 3 میزبانی در آزادی+7 پنالتی بر باد رفته/پرسپولیس تا قهرمانی کوتاه نمی آید

13 بازی و تنها 3 میزبانی در آزادی+7 پنالتی بر باد رفته/پرسپولیس تا قهرمانی کوتاه نمی آید

 سرخ ها برای قرار گرفتن درجمع برترین های آسیا راه دشواری را سپری کردند.


اختصاصی پیروزی دیلی، شاید در نگاه نخست صعود سرخ ها به جمع چهار تیم برتر آسیا چندان دشوار به نظر نیاید اما مرور راهی که پرسپولیسی ها برای صعود طی کردند گواه مسیر دشواری است که سرخپوشان برای رسیدن به جایگاهی که استحقاقش را دارند پشت سر گذاشتند.

 صعود از گروه مرگ با دو بازی خانگی

سرخ ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الهلال عربستان، الریان قطر و الوحده امارات همگروه شدند. در نگاه اول بسیاری پرسپولیس و الهلال را با توجه به اینکه در آن زمان هر دوتیم صدرنشین لیگ کشورشان بودند شانس نخست صعود از این گروه می دانستند اما با گذشت زمان معادلات این گروه پیچیده شد و سرنوشت صعود سرخ ها به روز آخر و نتیجه دیدار الهلال و الریان کشیده شد. الهلال که نمی خواست به عنوان تیم دوم گروه صعود کند تا مقابل لخویای پرقدرت قرار بگیرد تمام قد مقابل الریان ایستاد و موفق به شکست این تیم شد.
در نهایت سرخ ها با کسب دو تساوی مقابل الهلال، یک باخت و یک تساوی مقابل الریان قطر، دو برد مقابل تیم الوحده امارات و کسب 9 امتیاز از 6 بازی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
با گذشت زمان و حالا رویایی دو تیم پرسپولیس و الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که سرخ ها حقیقتا گروه سختی داشتند و «گروه مرگ» سزاوارترین نام برای گروه پرسپولیس بوده است.
سرخپوشان در دور گروهی در 6 دیدار به مصاف حریفان رفتند که تنها در 2 بازی مقابل الریان قطر و الوحده امارات توانستند از امتیاز میزبانی در آزادی استفاده کنند و در دیدار مقابل الهلال در دو دیدار رفت و برگشت به ناچار در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف حریف عربستانی رفتند.

صعود در گرمای دوحه

پرسپولیسی ها بعد از اینکه به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کردند به مصاف لخویا که با 14 امتیاز تیم نخست گروه B بود رفتند. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با پنالتی که مهدی طارمی در دقیقه 82 از دست داد در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا همه منتظر بازی برگشت دو تیم در دوحه باشند.
در دیدار برگشت حرکت فوق العاده پرسپولیسی ها روی خط طولی با وحید امیری و پاس او برای مهدی طارمی، این مهاجم را با دروازه بان حریف در زاویه بسته تک به تک کرد که ارسال زمینی او به قصد موقعیت سازی برای وحید امیری با اشتباه چیکو فلورس یک گل به خودی به نام این مدافع ثبت کرد و پرسپولیس را با یک گل پیش انداخت و همین گل برای پشت سر گذاشتن تیم پرقدرت لخویا کافی بود.
برای اشراف به قدرت تیمی که سرخ ها در این مرحله موفق به پشت سر گذاشتن آن شدند کافیست بدانید که این تیم یوسف العربی آقای گل لیگ قطر با 24 گل را در اختیار داشت و در آن برحه از زمان قهرمانی لیگ قطر را کسب کرده بودند.

صعود بدون بازی خانگی

سرخ ها با پشت سر گذاشتن لخویا در یک چهارم نهایی با قرعه الاهلی مواجه شدند تا بار دیگر از بازی خانگی محروم شوند. پرسپولیس در بازی رفت و در حالیکه تنها اسما میزبان بود در مسقط عمان به مصاف الاهلی رفت و در شرایطی که تا دقیقه 71 از حریف با نتیجه 0-2 عقب بود در نهایت با تعویض های برانکو ایوانکوویچ، این دیدار به تساوی 2-2 کشانده شد. در بازی برگشت هرچند سرخپوشان به دلیل گل خورده در خانه، کار دشواری پیش رو داشتند اما در نهایت با برد 2-3 و باز هم به لطف تعویض های طلایی برانکو، این دیدار را با برد پشت سر گذاشتند و به جمع 4 تیم برتر آسیا صعود کردند.

 مهمان در دو بازی مقابل الهلال

پرسپولیسی ها تا پیش از مرحله نیمه نهایی در 10 دیدار به مصاف حریفان رفته اند که از این 10 دیدار تنها 3 بازی در آزادی برگزار شده و حالا هم با احتساب دیدار دوباره مقابل الهلال، سرخ ها در مجموع 12 بازی، در لیگ قهرمانان آسیا تا پایان مرحله نیمه نهایی تنها در 3 دیدار از امتیاز میزبانی در آزادی برخوردار خواهند بود و این برای پرسپولیسی که پرهوادارترین تیم آسیا است به مثابه مهلک ترین ضربه ممکن محسوب می شود.

 7پنالتی بر باد رفته!

طبیعتا زمانی که پرسپولیس از امتیاز میزبانی و فشار هوادار، آن هم در استادیوم آزادی محروم باشد زور داور هم به این تیم می چربد هرچند که تا کنون داوری هم کاری از پیش نبرده اما نمی شود منکر اشتباهات فاحش داوری علیه سرخ ها بود.
1-دو پنالتی نادیده گرفته شده در بازی رفت مقابل الاهلی و یک پنالتی مسلم روی مهدی طارمی در بازی برگشت مقابل این تیم.
2-نادیده گرفتن دو پنالتی در دو بازی رفت و برگشت مقابل لخویای قطر.
3- در بازی مقابل الهلال هم یک پنالتی مسلم روی علیپور از سوی داور مسابقه گرفته نشد.
4-در بازی برگشت با الوحده همان داور چینی بازی الریان، قاضی بازی بود و یک پنالتی دیگر روی علیپور را اعلام نکرد.

در بازی های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حداقل 4 تا 5 پنالتی مسلم گرفته نشده و در دو صحنه مشکوک هم داور می توانست به نفع نماینده ایران اعلام پنالتی کند.
با این شرایط یعنی عدم استفاده از امتیاز میزبانی و ناداوری های صورت گرفته در 6 بازی از 10 بازی گذشته پرسپولیسی ها ادامه راه در آسیا دشوارتر خواهد بود و باید حواس مان باشد که چه مسیر سختی تا قهرمانی در آسیا پیش رو داریم.


مرجان گلچین

قهرمانی آسیا

پرسپولیس

علی :
۲۹ شهریور ۹۶
خواهش میکنم ازتون به باشگاه پرسپولیس پیشنهادبدهید تا دیرنشده همین الان به ای اف سی اعلام کنه که مخالف قضاوت داور عربی در بازیش مقابل الهلاله . عربا به عمد داور عربی را برای بازی برگشت انتخاب کردند خواهشا همین امشب به باشگاه اینواعلام کنید . ماهم بایدمثل عربازرنگ باشیم همانجورکه اونها قبل ازبازی ما با الاهلی داور اردنی وداور چینی  را تحت فشار گداشتند  ماهم بایداینکارو انجام بدیم .اصلا چه لزومی داره برای بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اسیا که یک تیم ایرانی بایک تیم عربی بازی داره داور عرب بزارن .جون مادرتون تادیرنشده به باشگاه این مطلبو بگید 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی