3 قهرمانی، 3 صعود آسیایی،100 امتیاز/مرسی پرسپولیس

3 قهرمانی، 3 صعود آسیایی،100 امتیاز/مرسی پرسپولیس

پرسپولیس توانسته با دفاع از عنوان قهرمانی اش در یکقدمی کسب دومین جام متوالی قرار بگیرد.تنها یک امتیاز دیگر سرخها را به این افتخار بزرگ خواهد رساند.

به گزارش پیروزی دیلی، اولین گل سرخپوشان در سال 96 را علی علیپور با یک شوت تماشایی وارد دروازه پیکان کرد و ضربه سر کمال کامیابی نیا به دروازه الوصل حسن ختامی بود بر سال رویایی سرخ ها. پرسپولیس سال 96 را با قهرمانی آغاز کرد و با قهرمانی هم به پایان  رساند تا تیم برتر سال لقب بگیرد. افتخار و رکوردی نبود که سرخها در یکسال گذشته به آن نرسیده باشند. اگر که از دست رفتن فینال لیگ قهرمانان آسیا را بزرگترین حسرت سرخها بدانیم، بدون شک رسیدن به نیمه نهایی آسیا را که رویای چندین ساله سرخ ها بود شیرینی کم از قهرمانی برایمان نداشت، آن هم با شرایط و امکاناتی که پرسپولیس داشت.دست خالی جنگیدن با تیم های پرمهره و ثروتمند عربی و حذف تیم های نامداری چون الریان و لخویا قطر و الاهلی عربستان و توقف مقابل الهلال با اشتباهات داوری،همه و همه گواهی بر شایستگی های برانکو و شاگردانش است. و تنها با برنامه ریزی،تلاش و کار گروهی خوب بود که پرسپولیس می توانست به چنین موفقیت های بزرگی برسد که در کسب همه دستاوردهای این تیم باید از مدیریت گرفته تا کادرفنی، بازیکنان و هواداران همه در این موفقیتها شریک دانست.


***

سال خوب و خاطره انگیزی را کنار هم پشت سرگذاشتیم. اسفند 95  آخرین بازی سال را به الریان باختیم؛ چه پایانی تلخی داشت 95 . اما امسال  به جز باخت دردربی برگشت همه چیز آنگونه که انتظارش را می کشیدیم پیش رفت .حتی اتفاقات تلخ آن هم فرجام خوشی داشت. پرسپولیس سال را با پیروزی باارزشی به پایان برد تا امیدوارنه به استقبال سال جدید برویم.


***

پرسپولیس در سال گذشته به واقع سزوار قهرمانی بود. شاید برخی بازیکنان در سالی که گذشت درخشش بیشتری نسبت به دیگران داشتند و تاثیر گذاری آنها به گونه ای بود که بیشتر به چشم آمد،اما پرسپولیس بیشتر از آنکه به ستاره هایش وابسته باشد به معنای واقعی یک تیم کامل بود. تا جایی که مصدومیت ستاره های کلیدی تیم از جمله جلال حسینی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی نیا و محرومیت و جدایی مهدی طارمی هم نتوانست باعث تضعیف پرسپولیس شود.


***

پرسپولیس توانسته تا به اینجا با دفاع از عنوان قهرمانی اش در یکقدمی کسب دومین جام متوالی قرار بگیرد.تنها یک امتیاز دیگر سرخها را به این افتخار بزرگ خواهد رساند. پرسپولیس گرچه  مقتدرانه و با شکستن رکوردهای متعدد قهرمان شد، اما این قهرمانی برای سرخها آسان بدست نیامد. شاگردان برانکو برای این اقتداری که آنها را بی رقیب کرده است مجبور شدند چندین برابر بیشتر از سایر تیمها تلاش کنند، چرا که هرسال توقع از آنها بیشتر و بیشتر می شود. پرسپولیس با غیبت پرتعداد ملی پوشان خود و برنامه فشرده لیگ و تعطیلی های آن کنار آمدند، با ناداوری ها جنگیدند، از نقل و انتقالات محروم شدند و برخلاف تمام قهرمان های ادوار گذشته لیگ که با بیشترین هزینه و جذب ستاره قهرمان شدند، با تیمی که سه فصل پیش بسته بودند و آن را با کمترین تغییرات در هر سال به دو قهرمانی متوالی در طول یکسال رساندند. 


***


سرخ ها در سال 96 قهرمانی لیگ را جشن گرفتند و در سال جدید نیز دبل قهرمانی را جشن بگیرند، گرا که بسیار بعید است ذوب آهن و سایر رقبا بتوانند در 5 بازی باقی مانده پیروز شوند و پرسپولیس هم نتواند یک امتیاز بگیرد.صعود به مرحله یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی فصل قبل آسیا هم در همین سال رقم خورد و علاوه بر آن نیز پرسپولیسی ها سوپرجام و یک برد در دربی را جشن گرفتند تا سال به شکل رویایی برای آنها به پایان برسد.


***


پرسپولیس مانند همه تیمهای بزرگ در طول فصلی که گذشت نوساناتی هم داشت، اما این نوسانات به قدری نبود که بتواند سرخها را از مسیرشان خارج کند. اگر پرسپولیس در هفته هایی که گذشت آن صلابت گذشته را نداشت اما هنوز هم این تیم قهرمان بی رقیب لیگ برتر است.بازیکنان پرسپولیس که خستگی ناپذیر در طول یکسال گذشته در مسابقات باشگاهی و  ملی حضور داشتند،  همواره سعی کردند در بهترین فرم قرار داشته باشند و با تمام توان در زمین حاضر شدند. اگر در بازیهایی آن درخشش همیشگی را نداشتند تنها به دلیل خستگی است که درباره آن صحبت شد و این افت گذرا و مقطعی خواهد بود.


***

اما برای این پرسپولیس حالا چه چیزی مهمتر از این می تواند باشد که  بازیکنان جوانش حرفه ای تر و با تجربه تر از گذشته در مسابقات بین الماللی ظاهر می شوند. پرسپولیسی که مقابل الوصل دیدیم شاید به خوبی تیمی نبود که در آزادی دیدیم و از دست رفتن فرصتهای متعدد گلزنی هواداران را جان به لب کرد اما همان یک گل برای گرفتن 3 امتیاز ارزشمندی که سرخها را تا یکقدمی صعود برد برای جشن تکمیل سال کافی بود.پرسپولیس که در بین نیم فصل فرصت استراحت نداشت حالا در تعطیلات نوروزی فرصت ریکاوری دوباره خواهد داشت و سیزده خود را با پیروزی مقابل نسف و صعود خود بدر خواهد کرد. 

 

شیوا دورانگر   

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی