4 رکورد دیگر در مشهد می شکند; سیاه جامگان را ببر و گل نخور

4 رکورد دیگر در مشهد می شکند; سیاه جامگان را ببر و گل نخور

هنوز هستند رکوردهایی که سرخپوشان در هفته پایانی لیگ قادر به جا به جا کردن آنها هستند.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، در روزهایی که پرسپولیس پشت سرهم رکوردشکنی می کند شاید خیلی ها فکر کنند با توقف مقابل ذوب آهن و دریافت 3 گل مقابل این تیم بسیاری از رکوردهایی که پرسپولیس می توانست آنها را بشکند از دست رفته باشند اما آمار و ارقام نشان می دهد که پرسپولیس به شرط کسب نتبجه مطلوب در هفته پایانی لیگ شانزدهم مقابل سیاه جامگان، چند رکورد را جا به جا خواهد کرد.

 یک فصل بدون شکست در بازی های خانگی 

بدون شک بخش مهمی از نتایج درخشان پرسپولیس و امتیازاتی که در این فصل جمع آوری کرده به عملکرد فوق العاده این تیم در بازی های خانگی بازمی گردد. پرسپولیسی ها به جز دربی رفت که با نتیجه بدون گل خاتمه یافت در تمام بازی های خانگی موفق به گلزنی شده اند. پرسپولیس پیش از توقف برابر ذوب آهن در هفته بیست و نهم، با 11برد پیاپی خانگی رکورد تاریخ لیگ برتر را شکسته بود. سرخپوشان که 372 روز در خانه نباخته بودند با تساوی برابر ذوب آهن که اخرین بازی خانگی آنان محسوب می شد موفق شدند یک فصل را بدون شکست خانگی سپری کنند. پیش از این تیمهای فولاد و پاس در لیگ سوم ، استقلال در لیگ پنجم، مس کرمان در لیگ هشتم، سپاهان در لیگ دهم پرسپولیس در لیگ سیزدهم و سپاهان در لیگ چهاردهم، لیگ را بدون شکست در بازیهای خانگی به پایان رساندند و پرسپولیس لیگ شانزدهم نیز به جمع این تیم ها اضافه شد. 

کمترین تعداد باخت - نباز 

پرسپولیس تا پایان هفته بیست و نهم سه شکست برابر تیم های ذوب آهن، استقلال و نفت آبادان را در کارنامه دارد و با توجه به اینکه کم شکست ترین تیمهای تاریخ لیگ برتر ، پرسپولیس دوره اول ، پاس و استقلال در لیگ سوم ،استقلال لیگ پنجم و استقلال خوزستان با ۳ شکست هستند، پرسپولیس لیگ شانزدهم برای قرار گرفتن در جمع رکوردداران نباید در بازی آخر مقابل سیاه جامگان بازنده باشد. 

بهترین خط دفاع - گل نخور 

سرخپوشان با قبول سه گل در بازی مقابل ذوب آهن باعث شدند تا تعداد گل های خورده شان از 10 به 13 برسد و با توجه به اینکه رکورد کمترین کل خورده در اختیار استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم است که ۱۴ گل خورد، پرسپولیس برای آنکه به تنهایی رکورددار تاریخ لیگ برتر شود در بازی هفته پایانی مقابل سیاه جامگان نباید گلی دریافت کند. 

بیشترین کلین شیت – گل نخور
 
خط دفاع و دروازه بان خوب سرخپوشان در فصل جاری باعث شد تا آمار کلین شیت بی نظیر برای این تیم ثبت شود. با توجه به اینکه استقلال در لیگ دوازدهم موفق به ثبت 21 کلین شیت شد و دروازه سرخپوشان تا به اینجا در 20 بازی بسته مانده است، در صورت گل نخوردن برابر سیاه جامگان در هفته آخر لیگ، سرخپوشان می توانند در کنار رقیب سنتی خود رکورددار تاریخ لیگ برتر باشند. البته استقلال در لیگ 18 تیمی موفق به ثبت 21 کلین شیت شد و پرسپولیس در لیگ 16 تیمی تا کنون 20 کلین شیت را ثبت کرده است. 

بیشترین امتیاز - ببر 

سپاهان در لیگ نهم و استقلال در لیگ دوازدهم موفق به کسب ۶۷ امتیاز در یک دوره شدند که رکورد تاریخ لیگ برتر است هر چند این دو تیم این آمار را در لیگ ۱۸ تیمی ثبت کردند پرسپولیس با توجه به اینکه اکنون 66 امتیازی است برای آنکه به تنهایی رکورددار تاریخ لیگ برتر شود باید در تنها بازی باقی مانده پیش رو سیاه جامگان را ببرد.


**مرجان گلچین

ببر

رکورد

پرسپولیس-سیاه جامگان

گل نخور

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی