AFC به دنبال راه اندازی لیگ ملت‌ها/ لیگ برتر ایران 14 تیمی می‌شود

AFC به دنبال راه اندازی لیگ ملت‌ها/ لیگ برتر ایران 14 تیمی می‌شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال الگوبرداری از یوفا است و به زودی لیگ ملت ها را راه اندازی می کند و قرار است این اتفاق از سال 2020 رخ دهد.

به گزارش پیروزی دیلی، نشست های آتی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشست های جذاب و شاید هم پرتنشی باشد. بعد از تصمیم گیری مبنی بر برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا در یک فصل فوتبالی حالا صحبت از برگزاری لیگ ملت های آسیا است. اتفاقی که اگر رخ دهد تیم ملی فوتبال کشورمان دیگر دغدغه بازی دوستانه نخواهد داشت به این خاطر که در روزهای فیفا باید در لیگ ملت های آسیا به میدان بیاید و از آنجایی که در سید یک قرار می گیرد با تیم های درجه اول آسیا بازی خواهد کرد.


 


اما راه اندازی لیگ ملت های آسیا لیگ برتر کشورمان را دستخوش تغییر در تعداد تیم ها خواهد کرد. صحبت از این است تعداد تیم های لیگ برتری از 16 تیم به 14 تیم و تعداد تیم های حاضر در دسته اول از 18 تیم به 16 تیم کاهش یابد. کاهش تیم ها در لیگ برتر و لیگ یک هفته های فوتبالی را کمتر خواهد کرد و موجب می شود سازمان لیگ برتر در برگزاری بازی ها برنامه ریزی بهتری داشته باشد. البته پژوهش های سازمان لیگ برتر نشان می دهد در حال حاضر هم فوتبال ایران هم از نظر فنی و هم از نظر مالی ظرفیت 16 تیم در لیگ برتر و 18 تیم در دسته اول را ندارد که به نظر می رسد به واقعیت نزدیک است.


 


در برهه ای تلاش ها بر این بود که تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک افزایش یابد که در نهایت با دخالت های غیر مستقیم این کار صورت گرفت، بطوریکه تعداد تیم های حاضر در دسته اول از 16 تیم در لیگ یک به 28 تیم در دو گروه 14 تیمی افزایش یافت اما تبعات این تصمیم آنقدر بد بود که فدراسیون فوتبال با تلاش فراوان و در یک پروسه چند ساله دوباره لیگ یک را یک گروهه کرد و تعداد تیم ها هم به 18 تیم کاهش یافت. هر چند هم اکنون این بازی ها با توجه به انصراف نفت تهران و کنار گذاشته شدن تیم سیاه جامگان به خاطر مشکلات مالی با حضور 16 تیم برگزار می شود.


 


در صورتی که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری لیگ ملت های آسیا جدی شود و در این خصوص اطلاع رسانی کند سازمان لیگ برتر هم نشست های تخصصی خود را برای چگونگی برگزاری بازی های لیگ برتر و لیگ یک آغاز خواهد کرد. همان طور که اشاره شد یکی از پیشنهادها کاهش تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر به 14 تیم است.


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی