ضمن احترام به همه سلیقه‌ها، سرکوب کردن یک نگاه ملی و حس وطن‌دوستی با سیاه‌نمایی و بهانه‌های فوتبالی

ضمن احترام به همه سلیقه‌ها، سرکوب کردن یک نگاه ملی و حس وطن‌دوستی با سیاه‌نمایی و بهانه‌های فوتبالی

سردبیر پیروزی در یادداشتی به دلایل حمایت از استقلال در جام باشگاه‌های آسیا پرداخته است

نگاه‌ها و برداشت‌ها متفاوت است. برخی رسانه‌ها و طیفی از هواداران دو تیم این برداشت را دارند که حمایت بزرگان و بازیکنان پرسپولیس در آستانه دیدار آسیایی استقلال شو و نمایش است و پرسپولیسی‌ها قلبا از برد استقلال در آسیا خوشحال نخواهند شد.

برخی همکاران رسانه‌ای نیز در یادداشت‌های خود به تندی این واکنش‌ها و حمایت‌ها را ادعای روشنفکری دانسته و تیم‌های سرشناس اروپایی را مثال زده و طرفداران رئال مادرید و بارسا را به رخ می‌کشند که از شکست تیم‌های رقیب در لیگ قهرمانان اروپا علنا ابراز شادی می‌کنند. اتفاقا به زعم ما این نوع نگاه ادعا و نمایش روشنفکرانه است نه حمایت سرخ‌ها از آبی‌ها در نبرد با یک تیم خارجی که در این سال‌ها با فوتبال ما جنگ و جدال و تنش‌های بسیار داشته.

در این میان برخی نیز می‌گویند مگر یادتان رفته که طرفداران رقیب همین چندی پیش به پیچ الهلال رفتند تا راپورت محرومیت فیفایی پرسپولیس را داده باشند و یا در گذشته با ایمیل ،نامه و امضاهای اینترنتی به فیفا درباره تخلف در جذب خلعتبری یا درخواست از ریزه اسپور برای شکایت از طارمی و رضاییان چه واکنش‌هایی در قبال پرسپولیس داشته‌اند. با وجود تمام این حرف‌ها باید گفت: به راستی چند درصد از هواداران هموطن ما به عنوان هوادار استقلال کامنت‌هایی در پیچ الهلال منتشر کردند؟!

چرا اقدام ناشایست صد یا نهایت هزار نفر را می‌خواهیم به کل هواداران پرشمار استقلال یا تراکتور تعمیم داده و اینگونه حمایت‌های خالصانه بزرگان پرسپولیس از استقلال ایران یا بالعکس را زیر سوال ببریم و با سیاه نمایی‌ها حال که در عرصه مجازی بعضا کری خوانی‌های جذاب جای خود را به توهین‌ها داده چنین اقدامات قابل تحسینی را سرکوب کنیم؟!

ما در این جامعه زندگی می‌کنیم و یادمان نرفته که بسیاری ازدوستان استقلالی‌مان قلبا دوست داشتند پرسپولیس ایران در نبرد با النصر عربستان فاتحانه میدان را ترک کنند. چرا؟ چرا این حس خوب را می‌خواهیم با سیاه‌نمایی‌ها سرکوب کنیم؟!

یادمان نرفته آن همدلی‌ها و در کنار هم بودن‌ها به هنگام درگذشت همایون خان، هادی و مهرداد عزیز و همچنین ناصرخان حجازی و رضا احدی و غلامحسین خان مظلومی را و حال نیز وقتی قرمز در نبرد با یک تیم خارجی برد آبی ایران را آرزو می‌کنند یعنی اینکه؛ اینجا نام ایران مطرح است نه رنگ‌ها.

ضمن احترام به همه سلیقه‌ها و باورها لطفا کمی کمک کنیم به تلطیف این فضای ملتهب و سرشار از بی‌احترامی به هم. اتفاقا همین بازی‌های آسیایی بهترین بهانه است که نقش کری‌خوانی‌های شیرین بیشتر از توهین‌ها باشد. این بهانه را از ما نگیرید حتی اگر متاسفانه در این فضا هم اکنون در آزادی عده‌ای استقلالی‌نما و نه استقلالی‌های واقعی علیه برانکو که دیروز در حمایت از استقلال ایران سنگ تمام گذاشت شعارهایی سرداده باشند!

حسین قدوسی
سردبیر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی