اشتباهات داوری لیگ برتر عامل برتری روانی پرسپولیس بر استقلال در آسیا

اشتباهات داوری لیگ برتر عامل برتری روانی پرسپولیس بر استقلال در آسیا


 اینجا آسیاست نه لیگ برتر ایران. اینجا داوری به دادتان نخواهد رسید.

 

 

در آسیا بسیاری از سوت ها را داوران عمدی یا سهوی به زیان تیم های ایرانی میزنند. کسانی که بازی استقلال و الاهلی را دیدند حتما تعجب و اعتراض بازیکنان استقلال را بابت سوت های داور استرالیایی در بیشتر صحنه های داوری نیز مشاهده کردند!

 شاید برخی حتی از سربریدن استقلال سخن بگویند و فریاد وامصیبتا هم سر بدهند. اما واقعیت تلخی نیز در پس این شوکه شدن ها وجود دارد که بی آنکه قصد ورود به بحث کارشناسی داوری بازی را داشته باشیم در ادامه از آن خواهیم گفت. بنا داریم با یادآوری گزاره توجیهی و غیرمنطقی "اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است" ، تفاوت تأثیرگذاری این اشتباهات را بر دو تیم پرسپولیس و استقلال در آسیا بررسی کنیم.

 استقلال تیمی است که تاکنون بیشتر از آنکه از داوری در لیگ ایران زیان ببیند از آن به عکس پرسپولیس بارها منتفع گردیده است. نزدیک ترین آنها به دربی اخیر و ناداوری ها در حق پرسپولیس برمیگردد که موجب شد استقلال تهران قطعا برد خود را در شهرآورد مدیون اشتباهات داور وسطی باشد که یکی از برترین داورهای دنیاست!

 حالا اولین بازی استقلال در مرحله گروهی آسیا نشان داد ناداوری ها در لیگ به سود استقلال این تیم را چنان بد عادت کرده است که حتی سوت های صحیح داور وسط بواسطه خطای محرز بازیکن استقلال را هم با دیده شک و تردید می نگرند.

 باخت دیشب استقلال علی رغم تلخ کردن ذائقه کل اهالی فوتبال نشان داد این تیم بدون حمایت داوری حتی در حد یک تیم لیگ برتری نیست. تعداد کارت های زرد که این تیم بابت خطاهای بازیکنانش در این تک بازی دریافت کرد بیش تر از آنکه تناسبی با تعداد کارت زردهای این تیم در کل ۲۲ هفته لیگ داشته باشد تناسب معناداری با ملاطفت داوران لیگ برتر شانزدهم در حق این تیم داشت، که قطعا در ادامه و در ۵ بازی دیگر پیش روی این تیم در مرحله گروهی آسیا چشم امید داشتن به نفس داوران در آسیا می تواند برای استقلال مشکل آفرین شود

اما در سوی دیگر نماینده لایق ایران پرسپولیس قرار دارد که از اشتباهات داوری نه تنها در این فصل که در طول چند فصل گذشته به شهادت آمار بشدت آسیب دیده است تا آنجا که آن جمله غیرمنطقی فوق الاشاره در مورد پرسپولیس جای خود را به جمله " اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس جزء لاینفک بازیهای پرسپولیس است " بدهد.

 همین لیگ قبل بود که ۱۲ امتیاز گرفته شده از پرسپولیس و اشتباه داور در صحنه آفساید بازیکن نفت که منجر به گل اول نفت و پایه گذار برد آن تیم شد سرنوشت قهرمانی شایسته ترین تیم فصل ۱۵ را به تفاضل همان ۱ گل سپرد! و روز آخر این تیم را از ایستادن بر سکوی قهرمانی محروم کرد.

 پرسپولیس امروز در شرایطی مصاف خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با بازی مقابل الهلال عربستان آبی پوش استارت میزند که خوب میداند اشتباه داوری بازهم می تواند به سود آبی ها باشد.

 این آمادگی ذهنی نزد شاگردان برانکو می تواند کار را برای آنان به نسبت شاگردان منصوریان آسان تر کند. بازیکنان حرفه ای پرسپولیس تحت هدایت سرمربی کاربلد خود بخوبی فرا گرفته اند که در کنار ۱ ثانیه دمیدن اشتباه داور در سوت خود به زیانشان بدون احتساب وقت های تلف شده بازی ۸۹ دقیقه ۵۹ ثانیه زمان برای بی اثر کردن آن و دست یابی به برتری حتی با تیم ۱۰ نفره را نیز دارند.

 این شوکه نشدن در پس هر تصمیم غلط داور چه عمدی و چه سهوی باشد، نقطه قوت مقابل تیم متمول و پرنفوذ الهلال عربستان برای تیمی است که با اتکاء به داشته های خود فراتر از آسیا بازی می کند.

 ارتش سرخ آسیا در حالی پای به میدان اول خود در مسقط میگذارد که از ۲۲ بازی لیگ امسال از دید ما تنها یک باخت واقعی برابر ذوب آهن دیگر تیم ایرانی حاضر در آسیا را تجربه کرده و این نشان میدهد بجز دربی ۸۴ در هیچ مسابقه دیگری اشتباهات سریالی داوران نتوانسته نقش اعداد بر روی اسکوبورد ورزشگاه را در مقابل آمار گویای بازی برای اثبات باخت پرسپولیس به شهادت بگیرد!

شاید استقلال در آینده نزدیک بدلیل همین چاقی مفرط ناشی از پرخوری بر سر خوان اشتباهات داوری لیگ داخلی محکوم به سرخوردگی ناشی از حذف زود همگام از ساده ترین گروه منطقه غرب آسیا و تماشای ادامه رقابت ها در منازل خود شوند.

علی رضا هادیان


آسیایی

استقلال

الهلی

بازی های

Peymana :
۴ اسفند ۹۵
پرسپولیس امسال بدون شک یکی از بهترین تیم های تاریخ است و میتواند به نظر من تا نیمه نهایی بالا بره, ولی یه مشکل بزرگی که داره نیمکت است که دست برانکو برای تعویض ها باز نیست,
به امید موفقیت پرسپولیس.

بهنام :
۳ اسفند ۹۵
اقای هادیان، گل گفتی
نخود همه آش :
۳ اسفند ۹۵
در بازی دیشب، آقای منصوریان دو مشکل اساسی داشتند: 
اول- داور خارجی بود
دوم- سرمربی تیم ملی عربستان اطلعات تیم حریف را لو نداده بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی