به بهانه بازگشت زوج رویایی سرخ ها بعد از 5 ماه/ غیرقابل عبور مثل حسینی و انصاری

به بهانه بازگشت زوج رویایی سرخ ها بعد از 5 ماه/ غیرقابل عبور مثل حسینی و انصاری

غیرقابل عبور مثل حسینی و انصاری
به گزارش پیروزی دیلی، در دیدار مقابل پدیده با توجه به محرومیت شجاع خلیل زاده و مصدومیت حسین ماهینی، بعد از گذشت مدت ها به احتمال بسیار زیاد شاهد حضور زوج سیدجلال حسینی و محمد انصاری در عمق دفاعی سرخ ها باشیم، زوجی که در فصل گذشته بسیار درخشان ظاهر شدند و حالا بار دیگر قرار است در کنار یکدیگر به میدان بروند. به همین بهانه نگاهی داشته ایم به عملکرد این دو بازیکن. 

 پدیده بدون شجاع!

 شجاع خلیل زاده در ابتدای فصل به جمع سرخپوشان پیوست و با توجه به تاکیدی که برانکو از مدت ها قبل برای جذب این بازیکن داشت می شد حدس زد که در ذهن پروفسور چه می گذرد. گمانه زنی ها بر آن است که برانکو ایوانکوویچ با خرید شجاع خلیل زاده قصد آن را داشته تا محمد انصاری را به پست تخصصی خود یعنی دفاع چپ بازگرداند و زوج سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده عمق دفاع سرخ ها را تشکیل دهند.

 توانایی آغاز بازیسازی در دفاع، موفقیت در نبردهای هوایی و گلزنی با سر از جمله قابلیت هایی است که شجاع خلیل زاده را به مهره مورد علاقه برانکو تبدیل کرده است. 

خلیل زاده تنها خرید جدید پرسپولیس بوده که در تمام 16 دیدار سرخپوشان اعم از لیگ برتر، لیگ قهرمانان، سوپر جام و جام حذفی به طور کامل در میدان حضور داشته و یکبار در لیگ قهرمانان آسیا و دوبار هم در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است. 

خلیل زاده برای دیدار با پدیده برای اولین بار در این فصل و به دلیل محرومیت از سوی کمیته انضباطی، غایب خواهد بود. به علاوه در لیگ برتر شجاع خلیل زاده با گذشت ده دیدار، تا کنون دو کارت زرد دریافت کرده و احتمال سه کارته شدن وی در دیدارهای آتی پرسپولیس وجود دارد.  

حسینی-انصاری; زوج سازی بعد از 5 ماه 

 سیدجلال حسینی و محمد انصاری در بازی با پدیده برای اولین بار در این فصل زوج خط دفاعی پرسپولیس را شکل خواهند داد. شجاع خلیل‌زاده و حسین ماهینی دو بازیکن پرسپولیس نمی‌توانند این تیم را در بازی روز دوشنبه همراهی کنند. به این ترتیب سیدجلال حسینی و محمد انصاری در کنار هم زوج خط دفاعی خواهند بود. دو بازیکن دفاعی پرسپولیس فصل گذشته از ارکان استحکام خط دفاعی پرسپولیس بودند و از دلایل اصلی قهرمانی این تیم. در این فصل اما مصدومیت سیدجلال حسینی و آمدن شجاع خلیل‌زاده اجازه نداد انصاری و حسینی کنار هم بازی کنند و البته خط دفاعی پرسپولیس هم به اندازه فصل پیش آمار خوبی ندارد. در بازی با پدیده خلیل‌زاده محروم است و نمی‌تواند بازی کند. حسینی و انصاری به این ترتیب دو دفاع میانی خواهند بود و در سمت راست صادق محرمی بازی خواهد کرد. سمت چپ هم به یک نفر از بین شایان مصلح یا محسن ربیع‌خواه سپرده خواهد شد تا جای حسین ماهینی مصدوم هم پر شود. 

 سید-حاجی; غیر قابل عبور

 در لیگ شانزدهم که در نهایت منجر به قهرمانی پرسپولیس شد در 24 بازی سید جلال حسینی و محمد انصاری زوج دفاع میانی سرخ ها را تشکیل دادند که در این 24 دیدار تنها 9 مرتبه دروازه سرخپوشان باز شد یعنی میانگین 0.375 گل خورده در هر بازی. در 6 بازی فصل گذشته که زوج آرمانی حسینی و انصاری تشکیل نشد 5 بار دروازه پرسپولیس باز شد و این یعنی میانگین 0.83 گل خورده در هر دیدار.

 تاثیرگزاری انکارناپذیر کاپیتان 

 سید جلال حسینی در 10 دیداری که سرخ ها تا کنون در لیگ هفدهم پشت سر گذاشته اند در 3 بازی مقابل تیم های سیاه جامگان، استقلال و سایپا برای سرخ ها به میدان رفته و در این 3 بازی تنها یک بار دروازه پرسپولیس باز شده است یعنی میانگین 0.33 گل خورده در هر بازی.

 اما در 7 بازی که حسینی غایب بوده، سرخپوشان 5 بار دروازه خود را باز شده دیده اند و این یعنی میانگین 0.72 گل خورده در هر بازی!! درواقع در زمان غیبت سید جلال حسینی در خط دفاع لیگ برتر میانگین گل های خورده پرسپولیس نسبت به زمانی که این بازیکن حضور داشته بیش از دو برابر بوده است. 

پرسپولیسی ها در 3 دیداری که سید جلال حسینی را در اختیار داشته موفق به ثبت 2 کلین شده (66%) و در 7 دیداری که این بازیکن را در اختیار نداشته در 3 بازی کلین شیت (43%) کرده اند.

محمد انصاری; همیشه قابل اعتماد 

 محمد انصاری مدافع با اخلاق پرسپولیس از 10 دیدار گذشته سرخپوشان در فصل جاری در 8 بازی به میدان رفته است. در حضور این بازیکن در خط دفاع در این فصل، 5 بار دروازه سرخ ها باز شده است. 

 انصاری در این فصل در سه پست دفاع میانی، دفاع چپ و هافبک دفاعی برای پرسپولیسی ها بازی کرده و تنها باخت سرخپوشان در فصل جاری در مقابل تیم پیکان در حالی رقم خورد که محمد انصاری در میدان حضور نداشت.

**مرجان گلچین

سید جلال حسینی

محمد انصاری

مرجان گلچین

پرسپولیس-پدیده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی