جذب مهاجم میلیاردی با وجود احکام محکومیت قطعی! / از استقلال بابت بکارگیری غیرمجاز تیام کسر امتیاز می شود؟

جذب مهاجم میلیاردی با وجود احکام محکومیت قطعی! / از استقلال بابت بکارگیری غیرمجاز تیام کسر امتیاز می شود؟

جذب بازیکن خارجی توسط استقلال تهران مغایر با مصوبه فدراسیون مبنی بر منع باشگاههای دارای پرونده منجر به حکم محکومیت قطعی از این عمل انجام شد! چه کسی پاسخگوی تیم های متضرر از مجوز حمایتی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان خواهد بود؟
به گزارش پیروزی دیلی - سال گذشته در دوره نقل و انتقالات پیش فصل شاهد مصاحبه های رنگارنگ آقایان وثوق احمدی ، مهدی تاج و سعید فتاحی علیه باشگاه پرسپولیس به استناد مصوبه ناقص هیئت رییسه فدراسیون فوتبال ۵ ستاره بودیم که مؤکدا و با لجاجتی نامتعارف ، سرخ ها را از جذب گادوین منشا و هر بازیکن خارجی دیگر بواسطه حکم غیرقطعی محکومیت پرسپولیس صادره از سوی فیفا در پرونده مانوئل ژوزه و چندین و چند پرونده باز در فیفا منع می کردند! با پیگیری قاطع پیروزی و انتشار سه مقاله حقوقی جامع برای یک تغییر کوچک و ساده یک کلمه ای ، موفق شدیم بار حقوقی و اثر مصوبه اولیه را با افزدون لغت قطعی بعد از عبارت حکم محکومیت با اصول حقوقی پذیرفته شده داخلی و بین الملل منطبق کنیم. 
مصوبه ابتدایی ، باشگاه ها را از جذب بازیکن خارجی به صرف صدور حکم محکومیت در پرونده های حقوقی علیه باشگاه منع می کرد که به متن زیر تغییر یافت : " باشگاههای بدهکار که پرونده آنها منجر به رأی محکومیت قطعی شده باشد نمی توانند بازیکن خارجی جذب کنند. "
در پی این اصلاحیه ، جلسات متعددی از سوی دکتر طاهری مدیریت وقت با تاج و نمایندگان سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت انجام شد و با ارائه لیست پرونده های در جریان به طرفیت پرسپولیس در فیفا و اثبات این که هیچ یک از این پرونده به صدور حکم محکومیت قطعی تا آن زمان منجر نشده است و شرط مصوبه شامل حال پرسپولیس نمی گردد ، این باشگاه توانست منشا را از پیکان تهران رسما به لیست خود اضافه نماید. 
از آن سو استقلال تهران درحالی نسبت به جذب بویان و مامه تیام دو بازیکن خارجی در عین وجود مصوبه فوق اقدام کرد که احکام محکومیت قطعی شده فراوانی روی دست بازیکنان و مربیان گذشته آبی ها من جمله صمد مرفاوی و آرش برهانی معطل اجرا و تسویه حساب مانده است! اما مشخص و قابل درک نیست چرا و چگونه از آن مصاحبه های آتشین دوستان و منع کردن قاطع پرسپولیس از جذب منشا توسط فدراسیون نشینان ، نه در نقل و انتقالات نیم فصل قبل و نه نقل و انتقالات این فصل در مورد استقلال تهران خبری نبود و نیست. 
بالاخص این پرسش را باید از وثوق احمدی پرسید که جذب بازیکن خارجی چون مهاجم سنگالی آبی ها که تأثیر مستقیم در کسب نتایج آبی ها در نیم فصل دوم فصل هفدهم لیگ برتر ، قهرمانی استقلال در فینال جام حذفی و همچنین صعود این تیم از مرحله یک هشتم رقابت های آسیایی داشته است آنهم با رقمی فوق نجومی توسط باشگاهی که احکام کوچک و بزرگ محکومیت قطعی بی شماری در پرونده ها علیه آن صادر شده است ، چگونه و با کدام مجوز قانونی انجام گرفته است؟ و آیا استفاده استقلال از این بازیکن غیرمجاز و تأثیرگذار ، باشگاه مذکو را با تنبیهات انضباطی از نوع کسر امتیاز در کنار بازپس گیری جام قهرمانی حذفی فصل گذشته و جوایز اهدایی به این تیم مطابق آیین نامه نقل و انتقالات و أیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال و قوانین فیفا در پی خواهد داشت یا همچون پرونده شکسته شدن صندلی های ورزشگاه فولادشهر و اغتشاش و پرتاب اشیاء به درون زمین و فحاشی به داور از سوی هواداران این باشگاه در مسابقه هفته ۲۲ لیگ هفدهم این تیم با ذوب آهن اصفهان به کل نادیده گرفته می شود تا این باشگاه و هوادارانش همچنان به روال دور زدن قوانین و عدم رعایت سقف قراردادها از سوی مدیران خود و آشوب طلبی از جانب هوادارانش با قدرت و حمایت تمام ادامه دهند! 

استقلال

تیام

کسر امتیاز

دکتر نصیر :
۱۲ خرداد ۹۷
استقلال احتمالا این فصل یا  قهرمان آسیا میشه یا تا فینال میره چون داره عالی کار می کنه یکسالی هست برعکس پرسپولیس که ستاره ها رو با توجیه درآمدزایی از دست میدن دارن حسابی تقویت می کنن تیم رو باید دعا کرد پرسپولیس جلوی الدوحیل یک افتضاح تاریخی به بار نیاره با این وضع
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی