ششمین باخت گسترش با تعویض های طلایی برانکو; 3گل در 6 دقیقه در سالروز 6 تایی ها

ششمین باخت گسترش با تعویض های طلایی برانکو; 3گل در 6 دقیقه در سالروز 6 تایی ها

طارمی و فرشاد در صدر جدول گلزنان، مسلمان بهترین پاسور; پرسپولیس و مثلث ATM در صدر
به گزارش پیروزی دیلی، پرسپولیس پنج شنبه در تبریز میزبان گسترش فولاد بود و با برد این تیم به صدر جدول بازگشت. ذکر چند نمای متفاوت از دیدار دو تیم، خالی از لطف نخواهد بود. 

 برد با تعویض های طلایی پروفسور

 برانکو ایوانکوویچ در بازی مقابل گسترش فولاد ترجیح داد به ملی پوشان خود استراحت بدهد و در ابتدا تنها وحید امیری و علیرضا بیرانوند را در ترکیب قرار داده بود. بدین ترتیب پرسپولیس با ترکیبی متفاوت پا به میدان گذاشت و بنیان دیزل تبدیل به میدان محک بازیکنان جوانی مثل شایان مصلح شد. 

با شروع نیمه دوم برانکو تصمیم گرفت محسن مسلمان که به دلیل مصدومیت از ابتدا در ترکیب سرخ ها نبود را به زمین مسابقه بفرستند. با ورود مسلمان صادق محرمی که در ابتدای از داور کارت زرد دریافت کرده بود از زمین خارج شد و اینگونه با قرار گرفتن ربیع خواه در دفاع میانی، حسین ماهینی به دفاع راست فرستاده شد تا با یک تعویض شاهد چند تغییر اساسی در زمین باشیم.

 با ورود مسلمان گرچه روند بازی تغییر کرد و فاز تهاجمی سرخ ها ترمیم شد اما تحول اصلی بعد از ورود مهدی طارمی (دقیقه 64) به زمین اتفاق افتاد. طارمی درست هفت دقیقه بعد از ورود به زمین با پاسی زیبا، موجب گلزنی علیپور مقابل گسترش فولاد شد و درست 6 دقیقه بعد خودش دروازه حریف را گشود تا به نوعی تغییر نتیجه و روند بازی سرخپوشان با تعویض های برانکو اتفاق افتاده باشد.

 بهترین صدرنشین!

 سرخپوشان با 3 امتیازی که از دیدار مقابل گسترش فولاد کسب کردند با 13 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پارس جنوبی جم، صدرنشین شدند.

 تا پایان هفته پنجم پرسپولیس علاوه بر اینکه صدرنشین لیگ هفدهم است با 9 گل زده، بهترین خط حمله و با 2 گل خورده، بهترین خط دفاع لیگ برتر را در اختبار دارد.

 طارمی و احمدزاده در جمع بهترین ها 

 مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده هریک با گل هایی که برابر گسترش فولاد به ثمر رساندند 3 گله شدند و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر در پایان هفته پنجم رسیدند. 

این 44 امین گل لیگ برتری مهاجم بوشهری سرخ ها بود. با احتساب 2 گل در جام حذفی و 7 گل در لیگ قهرمانان آسیا، طارمی به رکورد 53 گل زده، با پیراهن پرسپولیس رسید. 

 مهندس به تنهایی در صدر محسن 

مسلمان هافبک بازیساز پرسپولیسی ها که با شروع نیمه دوم بازی مقابل گسترش فولاد، وارد زمین مسابقه شد با دو پاس گل زیبا به فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی، شرایط را برای گل دوم و سوم سرخ ها مهیا کرد. محسن مسلمان حالا با 4 پاس گل، تا پایان هفته پنجم به تنهایی در صدر بهترین پاسورهای لیگ برتر قرار گرفته است. 

نکته جالب در جدول بهترین پاسورهای لیگ هفدهم حضور مهدی طارمی با 2 پاس گل در رده سومین پاسورهای موفق لیگ می باشد.  

هت تریک بیرانوند بیرانوند

 با بسته نگه داشتن دروازه خود موفق به هت تریک در کلین شیت در لیگ هفدهم شد. بیرانوند پیش از این مقابل تیم های فولاد خوزستان و نفت تهران موفق به کلین شیت شده بود. 

 چرا منشا موفق نبود؟ 

 پرسپولیس در نیمه نخست بازی مقابل گسترش فولاد بدون هافبک بازیساز تخصصی به میدان رفت و این کاملا به چشم می امد تا جایی که در نیمه اول مهاجمان سرخ، یعنی علیپور و منشا به درستی تغزیه نشدند و برانکو مجاب شد تا با شروع نیمه دوم محسن مسلمان را وارد زمین مسابقه کند. 

بعداز ورود مسلمان شرایط رو بهبود بود و در دقیقه 64 گادوین منشا جای خود را به مهدی طارمی داد و بعد از ورود طارمی و با توجه هماهنگی این بازیکن با علی علیپور و سایر عناصر تهاجمی تیم پرسپولیس، شرایط به کلی تغییر کرد و سرخ ها نتیجه را به سود خود رقم زدند. 

 شروع علیپور، دقیقه 70

 علی علیپور که در این فصل علی رغم عملکرد بسیار خوب در ترکیب سرخ ها تا کنون موفق به گلزنی نشده بود، نخسین گل خود در لیگ هفدهم را با پاس مهدی طارمی در دقیقه 70 به ثمر رساند.

 آقای گل ده خسوس را چوبله کرد!

 مهدی طارمی با احتساب گلی که در بازی مقابل گسترش فولاد وارد دروازه خسوس کرد تا کنون 4 بار موفق به گلزنی به این دروازه بان شده است. دو گل طارمی به این دروازه بان، زمانی به ثمر رسیده که خسوس در استقلال خوزستان بوده و دو گل دیگر هم زمانی وارد دروازه این دروازه بان برزیلی شده که در گسترش فولاد حضور داشته است. 

 تبریز خوش یمن برای برانکو! 

 در 7 سفر آخر پرسپولیس با برانکو به تبریز، این تیم صاحب 6 پیروزی و یک تساوی شده است. برانکو را حالا می توان متخصص بردن تیم های تبریزی در این شهر نامید.  

در سالروز 6 تایی ها در عرض 6 دقیقه گسترش 6 امین باخت مقابل سرخ ها را تجربه کرد 

 16 شهریور سالروز دربی 52، روزی که پرسپولیس در بنیان دیزل تبریز به مصاف گسترش فولاد رفت. نکته جالب اینکه سرخپوشان 3 گل پیروزی بخش خود مقابل این تیم را در عرض 6 دقیقه در دقایق 70، 72 و 77 به ثمر رساندند و اینگونه گسترش فولادی ها 6 امین باخت خود در لیگ برتر، مقابل پرسپولیس را تجربه کردند.

 استقلال مدیون پرسپولیس شد!

 اگر تیم پرسپولیس مقابل گسترش فولاد بازنده از زمین مسابقه خارج می شد، این آبی پوشان بودند که به قعر جدول لیگ برتر سقوط می کردند و حالا استقلالی ها همین رده 15 ام کنونی شان را هم مدیون برد پرسپولیسی ها هستند.


**مرجان گلچین

مرجان گلچین

پرسپولیس-گسترش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی