نگاهی به تقابل های پرسپولیس-نفت از نگاهی دیگر/ بیرانوند به دنبال چهارمین کلین شیت

نگاهی به تقابل های پرسپولیس-نفت از نگاهی دیگر/ بیرانوند به دنبال چهارمین کلین شیت

نگاهی به تقابل های پرسپولیس-نفت از نگاهی دیگر
به گزارش پیروزی دیلی، نبردهای پرسپولیس و نفت همیشه از جذابیت های خاصی برخوردار بوده و حالا حضور حمید درخشان به عنوان یک پرسپولیسی روی نیمکت نفت تهران بر جذابیت های این بازی می افزاید. نگاهی داشته ایم به نکات و آمار این بازی. 

برانکو-درخشان و یک انتقام کوچک 

حمید درخشان بعد زا آن که در فصل چهاردهم نتوانست نتایج مورد نظر را با پرسپولیس کسب کند از این تیم کنار گذاشته شد و برانکو جانشین وی شد. حالا درخشان برای اثبات شایستگی های خود مقابل پرسپولیس و برانکو بدون شک انگیزه های فراوانی خواهد داشت.

هشتمین حضور نفتی ها

 تیم نفت تهران گرچه تیم ریشه دار و قدیمی است اما برای نخستین بار در لیگ دهم در رقابت های لیگ برتر حاضر شد و بعد از آن در تمام ادوار لیگ حاضر بود و هرگز به دسته یک سقوط نکرد. فصل هفدهم هشتمین حضور نفتی ها در لیگ برتر به حساب می آید. 

نگاهی به سرمربی های نفت تهران دز تاریخ لیگ برتر 

حسین فرکی این تیم را در سال اول در لیگ برتر نگه داشت ودر سال دوم برای اولین بار در تاریخ فوتبال تهران ولیگ این تیم را بین شش تیم اول نگه داشت، ابراهیم زاده اعتبار این تیم را حفظ کرد، گل محمدی نفت را به رتبه تاریخی سوم رساند .منصوریان این تیم را در رده سوم لیگ نگه داشته وبا این تیم به جمع 8 تیم آسیا رسیده وفینالیست جام حذفی شد وسر انجام علی دایی این تیم را قهرمان مسابقات فوتبال جام حذفی کرد .در فصل جدید هم حمید درخشان هدایت نفتی ها را به عهده گرفته است. 

سرخ ها همیشه برنده، پیش از لیگ برتر 

 آمار رویارویی های رسمی دو تیم پیش از آغاز لیگ برتر: اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نفت در جام باشگاههای تهران سال 60 بود که پرسپولیس 2-1 و با گل های فتح آبادی و کارگر بازی را از نفت برد. در سال 61 پرسپولیس با هت تریک ناصر محمدخانی 0-3 نفت را شکست داد و در همان سال در جام حذفی نیز 0-2 و با گل های پروین و فتح آبادی پیروز شد. در سال 62 با گل پروین و در سال 66 با گل کارگر نتایج مشابه 0-1 پیروزی برای پرسپولیس شد. 

 یادآور خاطرات هادی 

 زنده یاد هادی نوروزی سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را در کارنامه دارد و دو گل نیز برای پرسپولیس در دیدار های دو تیم به ثمر رسانده است. 

پرسپولیسی های نیمکت نفت

 علی دایی، یحیی گل محمدی و حالا حمید درخشان، سه سرمربی هستند که سابقه هدایت دو تیم را در کارنامه دارند. سابقه برانکو و درخشان هر دو مربی سابقه شکست برابر تیم نفت تهران به عنوان سرمربی پرسپولیس را در کارنامه خود دارند. حمید درخشان در لیگ چهاردهم و برانکو ایوانکوویچ در لیگ پانزدهم برابر نفت تهران با مربیگری علیرضا منصوریان متحمل شکست شدند. 

وقتی نفت 5 تایی شد 

در دیداربرگشت دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در لیگ دهم، سرخ ها موفق به شکست 1-5 نفت شدند و این بهترین برد پرسپولیس در تاریخ ادوار لیگ برتر برابر نفت به حساب می آید. به علاوه برد 0-2 نفتی ها در بازی برگشت دو تیم در لیگ پانزدهم هم بهترین برد تیم نفت مقابل پرسپولیس محسوب می شود. 

یک سال و اندی بعد از آخرین باخت 

آخرین باخت پرسپولیس در خانه به باخت مقابل نفت تهران در بازی برگشت دو تیم در لیگ پانزدهم و در استادیوم آزادی باز می گردد و از آن روز 468 روز می گذرد. البته این باخت برای پرسپولیس خیلی گران تمام شد چرا که سرخپوشان پایتخت با این باخت بدموقع در هفته 28 قهرمانی را به اما و اگر سپرده و در آخر هم به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان، قهرمانی را از دست دادند.

 پرسپولیس در انتظار گل بیست و یکم

 نفتی ها در تقابل با پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر تا کنون 10 بار موفق به گشودن دروازه حریف شده اند و این در حالی است که آمار برای سرخپوشان دو برابر است چرا که پرسپولیسی ها تا کنون 20 بار موفق به گلزنی مقابل نفت تهران شده اند. 

مهدی رفت و برگشت! 

مهدی طارمی از پرسپولیس در فصل 16 در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به گلزنی برابر نفت تهران شد و در این فصل هم در جمع پرسپولیسی ها حضور دارد.

 در آن سوی میدان اما غلامرضا رضایی در زمان حضور در تیم نفت تهران در لیگ 14 موفق به گشودن دروازه پرسپولیس در هر دو بازی رفت و برگشت شد، وی اکنون در تیم سپیدرود رشت توپ می زند.

 خاطره انگیز های دو تیم 

در پرسپولیس حال حاضر سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و علیرضا بیرانوند سابقه حضور در تیم نفت تهران را در کارنامه دارند که اتفاقا امیری سابقه گلزنی به پرسپولیس با پیراهن نفت را نیز دارد. اما در تیم نفت کم نیستند کسانی که پوشیدن پیراهن پرسپولیس را تجربه کرده اند. از محسن بنگر که زمانی کاپیتان پرسپولیس بود گرفته تا امیرحسین فشنگچی، محمد نصرتی، سامان آقازمانی و حامد آقایی.

در این سو هم فشنگچی در لیگ یازدهم با پیراهن پرسپولیس مقابل نفت تهران گلزنی کرده است. به علاوه از تیم پرسپولیس کنونی ماهینی و کامیابی نیا سابقه گلزنی به نفت با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارند.

 نفت 6 تایی می شود؟

 در تقابل های دو تیم در تاریخ لیگ برتر تا کنون 5 برد برای پرسپولیس،3 برد برای نفت تهران و 6 تساوی به ثبت رسیده است. با این حساب پرسپولیس در صورت برد در بازی روز پنج شنبه، ششمین برد لیگ برتری خود مقابل نفت تهران را تجربه خواهد کرد. 

چهارمین کلین شیت؟

 علیرضا بیرانوند در هر دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته مقابل تیم نفت تهران موفق به کلین شیت شد و به علاوه در بازی سوپر جام، پیش از آغاز لیگ نیز مقابل نفت کلین شیت کرد تا حالا در آستانه چهارمین کلین شیت با پیراهن پرسپولیس، مقابل نفت قرار گرفته باشد.

 وضعیت دو تیم 

پرسپولیسی ها دو بازی نخست خود در لیگ برتر در برابر تیم های فولاد و تراکتورسازی را با برد پشت سر گذاشته و حالا با 6 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر، بعد از پارس جنوبی جم در رده دوم جدول قرار دارند. 

نفتی ها هم از دو دیدار ابتدای فصل خود در برابر تیم های سپیدرود و فولاد با کسب یک برد و یک تساوی، 4 امتیاز کسب کرده اند و حالا در رتبه 7 جدول قرار دارند. در جدول لیگ برتر تا پایان هفته دوم 6 تیم 4 امتیازی دیده می شود که نفتی ها با برد مقابل پرسپولیس می توانند از این تیم ها فاصله بگیرند و بنابراین برای بازی روز پنج شنبه انگیزه های فراوانی دارند اما پرسپولیسی ها هم قهرمان لیگ 16ام هستند و همین چند روز پیش در آزادی مچ نفتی ها را خواباندند.

**مرجان گلچین

مرجان گلچین

پرسپولیس-نفت تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی