نگاهی به سوابق جدال های خاطره انگیر پرسپولیس و الهلال/ سرخ ها بدنبال پنجمین برد

نگاهی به سوابق جدال های خاطره انگیر پرسپولیس و الهلال/ سرخ ها بدنبال پنجمین برد

4تایی های الهلال راه فرار ندارند.

به گزارش پیروزی دیلی، دو تیم پرسپولیس و الهلال، سه شنبه شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسقط با هم رو به رو می شوند و سرخ ها با توجه با باخت 0-4 در دیدار رفت، طبیعتا کار سختی برای صعود به فینال پیش رو دارند. به همین بهانه نگاهی داشته ایم به تمام دیدار های گذشته دو تیم پرسپولیس و الهلال با تمام اتفاقات تلخ و شیرین. 

 نخستین دیدار; تساوی با بازگشت درخشان! 

 دو تیم پرسپولیس و الهلال برای نخستین بار در سال 1370 و در قالب مسابقات جام در جام آسیا در مرحله نیمه نهایی در ریاض به مصاف یکدیگر رفتند. در این روز حمید درخشان بعد از 5 سال دوری از پرسپولیس بی سروصدا به تیم خودش برگشت و از ابزار این تساوی مفید بود ،درخشان از تیر 1365 دیگر در پرسپولیس حضور نداشت . این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. 

 دومین دیدار; تاریخ سازی با گل کرمانی مقدم 

 در دیدار برگشت مسابقات جام در جام آسیا که روز 12 مرداد سال 1370 در تهران برگزار شد، پرسپولیس با تک گل رضا کرمانی مقدم الهلال را از پیش رو برداشت و راهی مرحله فینال شد در این دیدار سامی الجابر در نیمه اول با خطا بر روی حسین عبدی از زمین اخراج شد تا الهلال 10 نفره شود. 
مروری برگل تاریخی کرمانی مقدم: فرشاد پیوس در نیمه دوم، از لبه انتهایی خط هجده قدم توپ را روی دهانه دروازه فرستاد ومرتضی کرمانی ۲۶ساله در این مقطع، با یک ضربه فوق العاده چکشی دروازه حریف را گشود . پرسپولیس در نهایت در دیدار فینال با پشت سر گذاشتن المحرق بحرین قهرمان این مسابقات شد.

 سومین دیدار; برد با تک گل موشک 

 در بازی نیمه نهایی غرب آسیا در سال 1997 دو تیم پرسپولیس و الهلال بار دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با تک گل مهدی مدوی کیا به سود سرخ ها خاتمه یافت. بازی خوب مهدوی کیا در کنار جوانانی چون امامی فر، بزیک،میناوند و...پرسپولیس را برنده کرد . 
مرور گل موشک به الهلال: مهدی مهدوی کیا روی حرکت امامی فر وهمکاری با بزیک، از لبه شش قدم دروازه حریف را به شایستگی گشود .

 چهارمین دیدار; رده بندی!

 در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا در سال ۱۹۹۷ هم پرسپولیس وهم الهلال برابر شرقی ها باختند تا بازی ۲ تیم در رده بندی در هنگ کنگ برگزار شود. این دیدار با نتیجه 1-4 به سود الهلال عربستان به پایان رسید تا این تیم عنوان سومی این مسابقات را کسب کرده باشد.عدم حضور عابدزاده وناهماهنگی بازیکنان در دفاع باعث شکست سرخپوشان شد .نیما نکیسا برای اولین بار در دوران رسمی فوتبالش 4 گل از یک حریف خورد.
 مرور تک گل پرسپولیس: پرسپولیس با شوت زمینی زیبا و از راه دور رضا شاهرودی ۱-۰ پیش افتاد اما بعد از ان 4 گل دریافت کرد. 


 پنجمین دیدار; دفاع به قیمت صعود 

 در سال 1999 نیمه نهایی مسابقات جام باشگاه های آسیا در ریاض برگزار شد. پرسپولیس با یک دفاع متراکم،در اولین حضورش در ورزشگاه زیبای ملک فهد ریاض،حریف را وادار به تساوی کرد . 

 ششمین دیدار; برد سه گله 

 در سال 2000 در دیدار نیمه نهایی مسابقات جام باشگاه های آسیا در تهران، پرسپولیس که در 2بازی اول و دوم برابر ایرتیش پاولودار و الاتحاد جده به تساوی بدون گل رسیده بود، الهلال را با نتیجه 1-3 از پیش رو برداشت. 
مروری بر 3 گل سرخ ها: 1-حرکت هماهنگ بین علی کریمی و کاویانپور باعث شد تا او در محوطه هجده قدم توپ را به شکل فنی وارد دروازه خالد الدعایه کند.2- علی انصاریان، یکی از بهترین پنالتی زن های تاریخ پرسپولیس دروازه حریف را گشود. ضربه اول او توسط داور تکرار شد و او برای بار دوم هم با روحیه بالا دروازه حریف را گشود.3- حامد از ۲۵ متری و با یک شوت سنگین و زیبا دروازه حریف را باز کرد.

 هفتمین دیدار; پنالتی چیپ 

 سال 2012 (17 اسفند 1391) دیدار رفت دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ریاض برگزار شد. پرسپولیس به سرمربیگری مصطفی دنیزلی و با تک گل علی کریمی از روی نقطه پنالتی، موفق به کسب تساوی 1-1 در این دیدار شد. پنالتی چیپ کریمی مهم ترین صحنه این دیدار بود.

 هشتمین دیدار; نخستن باخت در آزادی

 در دیدار برگشت دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2012 (11 اردیبهشت 1391) پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب الهلال شد. این درواقع نخستین باخت سرخپوشان در خانه به تیم فوتبال الهلال بود. پیش از این پرسپولیس هیچ گاه برابر عربستانی ها در تهران بازنده نشده بود. 

 نهمین دیدار; رد پای طارمی 

 در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 (29 اردیبهشت 1394) دو تیم پرسپولیس و الهلال در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی در نهایت با نتیجه 0-1 به سود سرخ ها به پایان رسید. 
 شرح گل: مهدی طارمی به دفاع تیم الهلال در دقیقه ۹۰ فشار آورد و در نهایت اشتباه مدافعان باعث بازشدن دروازه حریف شد . 

 دهمین دیدار; باخت بد

 بدون فرصت جبران در دیدار برگشت مرح له یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 (5 خرداد 1394) در ریاض، پرسپولیس با دریافت سه گل، نتیجه را به الهلال واگذار کرد.

 یازدهمین دیدار; بازی در زمین بی طرف!

 در دیدار رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2017 (3 اسفند 1395) دو تیم قرمزپوش پرسپولیس و آبی پوش الهلال در مسقط به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی 1-1 خاتمه یافت. 
 مرور گل آقای مهندس: در دقیقه ۷۱بازی توپ برگشتی از دفاع الهلال در ۲۵ متری به مسلمان رسید و او با اندکی پیشروی زمین به دروازه حریف شلیک کرد، توپ او آن قدر گوشه بود که دروازه بان حریف به تصور رفتن توپ به اوت حرکتی انجام نداد اما ضربه مسلمان وارد دروازه حریف شد .

 دوازدهمین دیدار; تساوی در مسقط

 در دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2017 (4 اردیبهشت 1395) دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

 سیزدهمین دیدار; نحسی سیزده! 

 در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 (4 مهر 1396) پرسپولیس در ورزشگاه محمد بن زیاد ابوظبی با دریافت 4 گل نتیجه را به الهلال واگذار کرد. 

 چهاردهمین دیدار; چیزی شبیه به معجزه

 در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 (25 مهر 1396) پرسپولیس در حالی در مسقط میزبان تیم الهلال خواهد بود که سرخ ها برای جبران باخت 0-4 در بازی برگشت نیاز به خلق یک حماسه خواهند داشت. با این اوصاف و با یک دید منطقی سرخ ها برای حضور در مرحله نهایی نیاز به ظهور یک معجزه در مسقط دارند.

نتیجه

در مجموع دو تیم پرسپولیس و الهلال 13 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل آن 4 برد، 4 باخت ،5 تساوی، 9 گل زده و 13 گل خورده بوده است. 

**مرجان گلچین

تاریخچه

مرجان گلچین

پرسپولیس-الهلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی