گزارش ویژه آماری بعد از برد سرخ ها مقابل تراکتور/ از نهمین گل کمال رفت و برگشت تاصدرنشینی

گزارش ویژه آماری بعد از برد سرخ ها مقابل تراکتور/ از نهمین گل کمال رفت و برگشت تاصدرنشینی

گزارش ویژه آماری بعد از برد سرخ ها مقابل تراکتور
دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و سرخپوشان تهرانی با دو گل علیپور و کامیابی نیا سرخ هایی تبریزی را پشت سر گذاشتند. نگاهی داشته ایم به آمار و نکات این دیدار.

 پرسپولیس از تراکتور سبقت گرفت

 دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در تاریخ بازی های لیگ برتر تا به امروز 20 بار به مصاف هم رفته اند که در این بازی ها 9 برد سهم پرسپولیس، 8 برد سهم تراکتورسازی و 3 دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. 

 میزبانی ها برای پرسپولیس; تراکتور 6 تایی شد

 پرسپولیسی ها تا کنون 10 بار میزبان تراکتور بوده اند که حاصل آن 6 برد، 3 باخت، یک تساوی، 13 گل زده، 8 گل خورده و 19 امتیاز می باشد. 

 تقابل های لیگ برتری یحیی-پرسپولیس

 در رقابت های لیگ برتر، گل محمدی با چهار تیم صبای قم، نفت تهران، ذوب آهن و تراکتورسازی مقابل پرسپولیس قرار گرفته و ۴ برد، 4 باخت و 2 تساوی حاصل کار او بوده است. 

یحیی گل محمدی در دیدار رفت لیگ دوازدهم در ورزشگاه آزادی با دو گل مقابل پرسپولیس پیروز شد. در دور برگشت، گل محمدی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. در لیگ برتر سیزدهم، یحیی گل محمدی با تیم نفت تهران یک پیروزی یک بر صفر و یک تساوی بدون گل برابر پرسپولیس به دست آورد. در لیگ چهاردهم، گل محمدی در دیدار رفت برابر پرسپولیس با یک گل مغلوب شد و در دیدار برگشت با همین نتیجه سرخپوشان را با شکست بدرقه کرد. در دوره پانزدهم لیگ برتر، یحیی با ذوب آهن در برابر پرسپولیس در دیدار رفت در آزادی ۲ بر یک پیروز شد و دیدار برگشت دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت. گل محمدی در دو دیدار لیگ پانزدهم برابر برانکو موفق بود و بدون شکست به کار خود پایان داد. در هفته دوم لیگ جاری دو تیم پرسپولیس و تراکتور در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که گل محمدی هدایت سرخ های تبریز را بر عهده داشت و این دیدار در نهایت با نتیجه 1-2 به سود پرسپولیسی ها خاتمه یافت. در دیدار برگشت دو تیم در آزادی باز هم یحیی زورش به پرسپولیس برانکو نرسید و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد. 

 برانکو بدون شکست مقابل تراکتورسازی

 برانکو در تقابل با تراکتورسازی موفق بوده و شکستی در کارنامه اش دیده نمی شود. چهار پیروزی و دو تساوی حاصل کار برانکو برابر تیم اول شهر تبریز است. دیدار رفت لیگ پانزدهم با یک گل به سود تیم پرسپولیس تمام شد و بازی برگشت هم نتیجه ای بهتر از مساوی یک بر یک در بر نداشت. پرسپولیس در فصل گذشته در بازی رفت به تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت با سه گل جدی ترین رقیب خود در راه کسب عنوان قهرمانی را مغلوب کرد و در لیگ جاری هم برانکو هم در تبریز و هم در تهران مچ یحیی را خواباند. 

 ادامه روند طولانی مدت نباختن مقابل تراکتور

 آخرین باخت پرسپولیس مقابل تراکتورسازی به بازی برگشت دو تیم در لیگ چهاردهم بازمی گردد جایی که پرسپولیس در تبریز با تک گل شاهین ثاقبی مغلوب تراکتور شد. این بازی روز 17 اسفند 1393 برگزار شد و از آن روز 1035 روز می گذرد و سرخ ها با عدم باخت مقابل تراکتورسازی این رکورد بهبود بخشیده خواهد شد.

 نگاهی به ترکیب تراکتورسازان

 در ترکیب تراکتورسازی مقابل پرسپولیس رضا شربتی، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و قائم اسلامی خواه(تعویضی) بازیکنانی بودند که در نیم فصل جذب شده بودند.

 امید عالیشاه که با اتمام محرومیت تراکتورسازی به این تیم اضافه شده بود هم از ابتدا در ترکیب تبریزی ها قرار داشت اما با مصدومیتی که برای این بازیکن پیش آمد در همان نیمه اول تعویض شد. 

 مسلمان 9 تایی شد 

 زننده نخستین گل پرسپولیسی ها در دیدار مقابل تراکتورسازی، علی علیپور بود اما محسن مسلمان پاس این گل را برای علیپور ارسال کرد تا در جدول برترین پاسورهای لیگ هفدهم با 9 پاس گل، صدرنشین بماند.

 بعد از مسلمان معین عباسیان (پدیده) و عبدالله ناصری (فولاد) با 4 پاس گل قرار دارند. در فصل جاری محسن مسلمان تا کنون 3 پاس گل برای علیپور ارسال کرده است. 

 علیپور آقای گل جدید پرسپولیس

 علی علیپور با گلی که مقابل تراکتورسازی به ثمر رساند با 11 گل زده در صدر برترین گلزنان لیگ برتر قرار گرفت. بعد از علیپور، محمد قاضی از تیم پدیده با 9 گل در رده دوم قرار گرفته است.

 کمال رفت و برگشت

 کمال کامیابی نیا که در دیدار رفت دو تیم پرسپولیس-تراکتورسازی در تبریز گل دوم و پیروزی بخش سرخ ها را وارد دروازه تراکتورسازان کرده بود در دیدار برگشت دو تیم در آزادی هم دومین گل سرخپوشان را به ثمر رساند تا دو دیدار رفت و برگشت این فصل موفق به گلزنی مقابل تراکتورسازی شده باشد. 

این نهمین گل لیگ برتری کمال کامیابی نیا با پیراهن پرسپولیس بود. 

 فاصله با استقلال 14 ماند استقلالی ها 

بعد از برد مقابل استقلال خوزستان با وجود 11 امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس در جدول لیگ برتر، کری خوانی در فضای مجازی را آغاز کرده بودند که شادی شان کمتر از 24 ساعت دوام داشت چرا که سرخ ها با از پیش رو برداشتن تراکتورسازی 40 امتیازی شده و علاوه بر تداوم صدرنشینی مقتدرانه در لیگ برتر، فاصله 14 امتیازی با استقلال را حفظ کردند.

**مرجان گلچین

مرجان گلچین

پرسپولیس-تراکتورسازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی