20 گل در کارنامه شماره 70; علیپور فریادرس پرسپولیس، شجاع پیام آور شادی

20 گل در کارنامه شماره 70; علیپور فریادرس پرسپولیس، شجاع پیام آور شادی

علیپور فریادرس پرسپولیس، شجاع پیام آور شادی
روز پنج شنبه دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان در چارچوب هفته نهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند و سرخپوشان در نهایت با نتیجه 1-3 موفق به شکست آبی پوشان اهوازی شدند. ذکر چند نمای متفاوت از این دیدار خالی از لطف نخواهد بود. 

 علیپور 6 تایی شد

 علی علیپور از همان ابتدای فصل جاری و دیدار سوپرجام برای رقبا خط و نشان کشید حالا و در غیاب مهدی طارمی بیشتر از تمام مهره های پرسپولیس موفق به گلزنی شده است. 4 گل در لیگ برتر، 1 گل در لیگ قهرمانان آسیا و یک گل در بازی سوپر جام علیپور را به خطرناک ترین عنصر تهاجمی سرخ ها در فصل جاری تبدبل کرده است. 

بعد از علی علیپور، مهدی طارمی با 5 و فرشاد احمدزاده با 3 گل بهترین گلزنان پرسپولیس در فصل جاری هستند. 

 شجاع; مدافع گلزن

 شجاع خلیل زاده در فصل جاری در مجموع بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا 3 گل به ثمر رسانده و به همراه گادوین منشا در رده چهارم بهترین گلزنان فصل پرسپولیس قرار گرفته است و این با توجه به پست شجاع خلیل زاده بسیار آمار خوبی است.

 نکته جالب این است که شجاع هر سه گل خود را با ضربه سر به ثمر رسانده است. شجاع خلیل‌زاده در لیگ هفدهم دو گل به ثمر رسانده که هر دو برابر تیم‌های خوزستانی بوده است(فولاد و استقلال خوزستان).

 مهندس در صدر 

 محسن مسلمان با 5 پاس گل از 8 بازی گذشته سرخ ها به تنهایی با 5 پاس گل در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ هفدهم قرار گرفته است. سرخپوشان نسبت به سایر تیم ها یک بازی کمتر انجام داده اند و با این حساب مسلمان این فرصت را دارد که با به نمایش گذاشتن یک بازی خوب و قرار دادن مهاجمان سرخ در موقعیت گلزنی، فاصله خود با سایر رقبا در تعداد پاس گل را افزایش دهد. 

 اوج گیری تدریجی نعمتی 

 سیامک نعمتی در ترکیب سرخ پوشان عملکرد بسیار خوبی داشت و بارها با پاس های زیبای خود مهاجمان پرسپولیس را در موقعبت گلزنی قرار داد. اوج هنرنمایی نعمتی پنالتی، اخراجی بود که در دقیقه 39 از موسی کولیبالی گرفت اما منشا موفق به گل کردن این پنالتی نشد. 

 گتوزو همان چیزی که پرسپولیس کم داشت

 در بازی های گذشته پرسپولیس جای خالی یک هافبک دفاعی جنگنده و توپگیر در زمین به خوبی حس می شد و کامیابی نیا در دیدار مقابل استقلال خوزستان درست مثل فصول گذشته به بهترین نحو ممکن این جای خالی را پر کرد

. آمار گل های خورده پرسپولیس در فصل جاری در زمان حضور کامیابی نیا در زمین خود گویای عملکرد فوق العاده این بازیکن است و حالا با بازگشت کمال به روزهای اوج بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت و پسا مصدومیت، بسیاری از نگرانی های برانکو ایوانکوویچ و هواداران حل شده است. 

 خیال همه راحت شد 

 از آنجایی که به احتمال فراوان بازی بعدی سرخپوشان در لیگ برتر دربی خواهد بود و پیش از دیدار مقابل استقلال خوزستان بسیاری از هواداران نگران تکرار خاطره تلخ فصل گذشته و از دست دادن این دیدار حساس توسط کامیابی نیا بودند با اتمام بازی و عدم دریافت کارت قرمز این بازیکن، بسیاری از هواداران یک نفس راحت کشیدند.

بهترین; خارج از خانه

 با کسب 13 امتیاز از 5 بازی خانگی ، پرسپولیس در میان تمام تیم های لیگ برتری بهترین عملکرد را داشته است. در دیدار های خارج از خانه پرسپولیس با کسب 4 امتیاز از 3 بازی و یک بازی کمتر (مقابل صنعت نفت آبادان) در رده یازدهم قرار گرفته است. 

 کاپیتان در نقش پاسور 

 حسین ماهینی در دیدار مقابل استقلال خوزستان در نقش پاسور ظاهر شد و در دقیقه 24 با نفوذی مناسب به محوطه جریمه استقلال خوزستان توانست ارسال ضربه ایستگاهی محسن مسلمان را برای شجاع خلیل زاده در تیر دوم فراهم کند تا مدافع میانی سرخپوشان گل سوم تیمش را به نام خود کند. 

 خط و نشان پرسپولیس

 پرسپولیسی ها در دیدار مقابل استقلال خوزستان در دقایق 16، 18 و 24 دروازه حریف خود را گشودند تا اینگونه هم برای استقلال، حریف بعدی خود در لیگ برتر و الهلال عربستان حریف آسیایی خود خط و نشان کشیده باشد.

 برانکو: چرا الهلال را نزنیم؟

 برانکو در کنفرانس خبری بعد از دیدار مقابل استقلال خوزستان در مورد بازی برگشت با الهلال عنوان کرد: یک بازی بزرگ و سخت در انتظار ما است. رفتن به نیمه نهایی یک افتخار بزرگ است. بازی رفت را چهار بر صفر باختیم که یک شکست بزرگ بود. برای برد به دیدار برگشت می‌رویم و می‌توانیم برگردیم. امروز در 30 دقیقه سه گل زدیم این کار را می‌توانیم در عمان هم انجام دهیم. کسب نتیجه بسیار سخت است اما باید به خودمان اطمینان کنیم. طبیعی است که چند بازیکن غایب‌مان را در این بازی نیاز داریم. اگر یک درصد شانس داشته باشیم با تمام قوا بازی می‌کنیم و می‌جنگیم.


20 تایی شدن آقای شماره/ 70 علیپور اجازه نداد جای خالی طارمی حس شود

مرجان گلچین در حالی که پیش از آغاز فصل همه در فکر زوج رویایی منشا و طارمی بودند علی علیپور با یک عملکرد خیره کننده در دیدار سوپرجام نخستن جام فصل سرخ ها را به ارمغان آورد و همین باعث شد تا بسیار کمتر از آنچه تصور می شد شاهد شکل گیری زوج طارمی و منشا باشیم. علیپور به واسطه آمادگی بالا و هماهنگی بسیار خوبی که با طارمی داشت در خط حمله سرخ ها در کنار مهدی طارمی همیشه آماده قرار گرفت و منشا را نیمکت نشین کرد. 

بعد از محرومیت طارمی شکل گیری زوج تهاجمی منشا و علیپور کاملا قابل پیش بینی بود اما کمتر کسی فکرش را می کرد پس از شکل گیری این زوج، باز هم علیپور حرف اول را بزند و امادگی بسیار بالای او نا آمادگی این روزهای گادوین منشا را کمرنگ کند. علی علیپور حالا امید اول گلزنی در اردوی سرخ هاست و به همین بهانه نگاهی داشته ایم به عملکرد بسیار خوب این بازیکن در فصل گذشته و فصل جاری.

 فصل شانزدهم; شاید آقای پاس گل! 

 عملکرد بسیار خوب علیپور هرچند در اکثر مواقع زیر سایه عملکرد خیره کننده مهدی طارمی، آقای گل دو فصل اخیر سرخ ها کمتر به چشم می آمد اما کمتر کسی پیدا می شد که آمادگی جسمانی و ذهنی این بازیکن را انکار کند. علیپور در فصلی که در نهایت به قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر منجر شد عملکردی درخشان داشت. این بازیکن با 6 پاس گل، 4 گل و گرفتن 3 پنالتی یکی از بهترین های پرسپولیس در فصل گذشته بود. 

 فصل هفدهم; علیپور 6 تایی شد 

 هرچقدر هم که همه فکر می کردند علیپور زیر سایه نام های بزرگی چون مهدی طارمی و گادوین منشا کم روحیه و کم انگیزه شود اما درست عکس این تفکر اتفاق افتاد. علیپور تا به اینجای کار یک گل و 2 پاس گل در آسیا، یک گل در سوپر جام و 4 گل در لیگ برتر برای پرسپولیس به ثمر رسانده با 6 گل بهترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری به حساب می آید.

 بیست گله شدن آقای شماره 70 

 علی علیپور در لیگ پانزدهم 5 گل برای پرسپولیس زده بود، 3 گل در لیگ چهاردهم و 2 گل هم در لیگ سیزدهم زده بود و با این حساب علیپور در مجموع تا کنون 20 گل با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده است.


**مرجان گلچین

شجاع خلیل زاده

علی علیپور

مرجان گلچین

پرسپولیس-استقلال خوزستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی